![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för fler tips! Vi blev lite sugna på Akrotiri, där verkar finnas lite bykänsla med en minimarket också och stranden Caldera view ganska nära. Någon som vet om det är brant och svårt att gå till stranden?
|
|
|||
|
|||
![]()
Perivolos eller Agios Georgos (bredvid) kanske är ett bättre val att bo på. Mysigt ställe att bo på är Glykeria Mini Suites för 100 euro för stor suite med privat utsikt över havet. Honeymoon ligger runt 70 euro för studio för 4!
Ingela Senast redigerad av Kalimera den 2015-04-09 klockan 09:27. |
|
||||
|
||||
![]()
Om Du menar vägen till Caldera Beach så har jag kört dit från Akrotiri o jag minns att jag var orolig för om hyrbilen skulle orka ta sig uppför grusvägen på hemresan... Finns alltså en ganska brant bilväg ända ner till stranden!
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack återigen för tips och förslag! Akrotiri känns mest lockande just nu, men kanske är backen till stranden lite tuff att gå med småbarn. I och för sig har vi en vagn till lilleman men kan tänka mig att det kan bli många pust och stön från femåringen
![]() Hittade ett hotell som heter Mathios Village som ligger precis innan backen ner till stranden Caldera beach. Någon som bott där? |
|
|||
|
|||
![]()
Om du går in och mäter på google maps så är det precis 600 meter ned till stranden via vägen men det finns också en gångväg via Kokkinos Villas (vet ej om man får använda den dock) men det är ganska brant nedförsbacke.
Akrotiri är en mysig liten by, ja! Om ni väljer att bo där, missa inte konserten i "La Ponta Tower" med traditionella säckpipor.http://www.laponta.gr/index.php?opti...-01&Itemid=288 Ingela |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|