Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-06-24, 17:42
Marie_W Marie_W är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: Dodekaneserna

KR! Tack för svar Tilos har vi varit på... Kastelorizo och Chalki står på min upptäckar lista...men vet inte om 16 åringen får tråkigt...Vet att Tilos inte hade blivit bra Finns det kanske berg att bestiga och stränder att vandra mellan på Kastelorizo och Chalki? Symi verkar ju också mysig...men att bara vandra och bada och sedan sitta och uggla med föräldrarna går nog bara 1 vecka...är borta 2 Moppeturer hade han ju älskat!! Vindsurfing finns det nog inte?!?
Marie
Svara med citat
Gammal 2014-06-24, 19:34
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Dodekaneserna

Tycker ni skall stanna på Rodos. Där finns både windsurfing och moppe för sonen och mer därtill. Eftersom ni skall vara ute 2 veckor så varför inte bo på 2 olika ställen på ön? Jag är ju helt såld på Gamla stan så där tycker jag ni ska stanna till åtminstone 4-5 dagar. Där finns mysiga familjeägda tavernor med god grekisk mat och ett uteliv som även borde tilltala sonen. Gångavstånd till Elliebeach där kan ni windsurfa om ni vill eller hyra moppe och åk till de små orterna på västkusten, lagom dagsturer.
Har aldrig själv bott varken på väst- eller ostkusten men väl besökt de flesta orterna där under mina ca 30 besök på ön. Skulle nog om jag var som ni valt att bo på östkusten, gärna långt söder ut. Det finns flera personer här på forumet som varit i olika byar där och som skrivit om det här. Läs under Rhodosfliken det finns massa tips.
Och....vill killen hänga med er i 2 veckor så är ni nog inte så mossiga

//maji
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:26.