Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Södra Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-07-31, 20:21
pelagia pelagia är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009
Standard Sv: Sunwing Makrigialos

Hei igjen! Det nærmer seg turen til Makrigialos. Nå lurer sønnen på om man kan få kjøpt sprit i butikk på stedet? Da mener han nok internasjonale merker. Er det noen som vet?

Vennlig hilsen
Pelagia
Svara med citat
Gammal 2014-07-31, 21:22
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005

Citat:
Ursprungligen postat av pelagia Visa inlägg
Nå lurer sønnen på om man kan få kjøpt sprit i butikk på stedet? Da mener han nok internasjonale merker. Er det noen som vet?
Jodå, det finns flera butiker som säljer alkohol, både i vanliga supermarkets och så finns det även en ren "spritbutik". Vanliga internationella märken finns också!

Ha en trevlig resa

/Maria

Senast redigerad av MariaJ den 2014-07-31 klockan 21:29.
Svara med citat
Gammal 2014-08-01, 07:50

Takk for svaret!
Da blir sønnen fornøyd. Kanskje Makrigialos er litt "større" enn jeg tror. Gleder meg til å prøve denne delen av Kreta.

Vennlig hilsen
Pelagia
Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 18:31

Hei.
Siden jeg fikk så mye respons her på forumet i anledning reisen til Sunwing Makrigialos tenkte jeg å skrive noen ord.
Det var nesten en "ut av Hellas"-opplevelse. Sønn og barnebarn så ingen grunn til å ta seg ut av området bortsett fra en tur i barneforretningen tvers over gata og en liten kveldstur ned bakken og til vannet!
Barna ville ikke bade i havet heller, da begynte det å klø.........
Sunwing fungerer som en stor barnehage, bra for barna.
Jeg må dessuten innrømme (noe motvillig) at maten på AI var over mine forventninger bra. Vi manglet ingenting hverken barn eller voksne.
Det var rent og pent og alt gikk på skinner (nærmest som på IKEA).
Bussturen fikk veldig bra begge veier, ingen barn som ble syke.
Det mest negative med den turen var flyplassforholdene i Heraklion. Dit kom vi nesten 3 timer før flyavgang, og det var bokstavelig talt sild i tønne. Jeg har klaget alvorlig til Ving på dette. Hadde det skjedd noe der, kunne det lett gått helt galt. Vi reisende skal ikke finne i oss sånne forhold når vi betaler dyrt for en reise. Min erfaring er at flyplassen i Chania aldri har vært så tettpakket som dette.
Sønnen og jeg snakket om dette idag, og vi er enige om at det er flyplassen som gjør at vi ikke vil reise tilbake.

Neste tirsdag drar jeg og mannen til Kalamaki og Paleochora. DET gleder jeg meg til!

Vennlig hilsen
Pelagia
Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 20:13
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005

Vad roligt att höra att ni haft en trevlig semester trots att ni i stort sett bara varit på hotellområdet! Lite synd ändå att ni inte fick tillfälle att ge er ut lite i byn tycker ju jag, men ibland så är det ju kanske resesällskapet som styr

Jag är inte heller så förtjust i Heraklions flygplats, men vi har bara varit där under lågsäsong, och då har det inte varit riktigt så mycket folk.

Ha en trevlig resa till Kreta igen

Maria
Svara med citat
Gammal 2014-08-20, 09:04

Hei.

Jeg har jo heller aldri vært i Hellas i skolenes sommerferie før - vi pleier å reise i mai/juni og september. Det er mulig det kan være like ille i Chania ved midt på sommeren.
Neste gang jeg legger ut på tur med barnebarna, kommer vi nok til å be om fri fra skolen en uke og reise på et litt annet tidspunkt. Da er det helt andre priser også.
Og litt av omegnen fikk jeg da med meg - spesielt de nydelige, høye fjellene.
Jeg syns fjellene er så fasinerende, de skifter utseende i løpet av dagen etter som sola står. Man får jo både fjell og hav littegrann selv fra Sunwing.

Vennlig hilsen
Pelagia
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:42.