Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-10-22, 22:43
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Ett annat Pireus - off season

Tack för fina bilder. På det där stället, Porto Leone, tror jag att jag gästat en gg. Får nog konsultera mina foton
Svara med citat
Gammal 2014-10-23, 01:03
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Tack Lissi för att du står upp för Piraeus. Stan där jag förlorade mitt hjärta till Grekland för 50 år sedan.

Masse
Svara med citat
Gammal 2014-10-23, 08:01
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013

Åh TACK Lissi!
Härligt att se att fler gillar Aten och Pireus.
Tänker ofta att det är lite med Santorini som med Aten, man missar godbitarna för att man inte hinner leta upp dem då man bara är på genomresa och strax ska sätta sig på flyg eller båt för vidare färd ut mot öarna eller hem igen.
Jag älskar Aten ända sedan jag jobbade där (innan jag åkte vidare ut på öarna för att hitta jobb där). (Åh ljuva ungdom)
Svara med citat
Gammal 2014-10-23, 08:11
Thira Thira är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2013

Bodde på Phidias hotell nu i september och det ligger väldigt nära småbåtshamnen som ju är hur mysig och lugn som helst.
Otroligt bra service och finfina rum. Kan verkligen rekommenderas f.ö. Och då har man bra gångavstånd till de mysigare delarna av Pireus.
Svara med citat
Gammal 2014-10-23, 14:21
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Bodde på Phidias hotell nu i september och det ligger väldigt nära småbåtshamnen som ju är hur mysig och lugn som helst.
Otroligt bra service och finfina rum. Kan verkligen rekommenderas f.ö. Och då har man bra gångavstånd till de mysigare delarna av Pireus.
Jag bodde också på Phidias hotell i maj i år och håller med om att det hotellet är toppen!..
Instämmer också med att det området däromkring är bra, strosade vid småbåtshamnen, den delen av Pireus gillade jag.. med flera mysiga tavernor.

Om jag behöver en övernattning i Pireus till våren ska jag välja det hotellet, pga av miljön däromkring!

Tack, Lissi för trevliga bilder!..

Sunny
Svara med citat
Gammal 2014-10-23, 15:22
Lissi Lissi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Jag bodde också på Phidias hotell i maj i år och håller med om att det hotellet är toppen!..
Instämmer också med att det området däromkring är bra, strosade vid småbåtshamnen, den delen av Pireus gillade jag.. med flera mysiga tavernor.

Om jag behöver en övernattning i Pireus till våren ska jag välja det hotellet, pga av miljön däromkring!

Tack, Lissi för trevliga bilder!..

Sunny
Phidias och Lilia ligger rätt nära varandra om jag kollat rätt...men Phidias är mer än dubbelt så dyrt för de nätter vi valt så vi är så nöjda med Lilia och återvänder gärna dit! Vi lyxar inte mer än vi behöver med övernattningarna eftersom vi reser så mycket och vi kan äta många måltider för de pengar vi sparar här Lilia har fina rum med balkong, badrum med hårtork och en frukost som duger åt oss så vi blir nog stamgäster vid besök i Pireus.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2014-10-23, 15:51

Jag ska kolla in Lilia hotell till nästa resa.. orsaken till att jag valde Phidias i maj var för deras transferservice till båtarna och hämtning från flygbussen, det var ju första gången för mig i Pireus då!

Sunny(som har en tvättdag.. )
Svara med citat
Gammal 2014-10-24, 06:02
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag tror också att hotellen ligger nära varandra. När vi bodde på P och skulle boka rum inför hemresan månaden efteråt hade man fullbokat. Då föreslog P att vi skulle ta kontakt med L, så dom har nog samarbete. (Sen kostar taxin bara 4 Euro till hamnen eller bussen om L inte har transfer).
Birgitta.
Svara med citat
Gammal 2014-10-24, 11:48

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Jag tror också att hotellen ligger nära varandra. När vi bodde på P och skulle boka rum inför hemresan månaden efteråt hade man fullbokat. Då föreslog P att vi skulle ta kontakt med L, så dom har nog samarbete. (Sen kostar taxin bara 4 Euro till hamnen eller bussen om L inte har transfer).
Birgitta.
Nyttig info, kollade på Booking och det verkar ju vara ett helt OK hotell.. 4 EURO. kan man ju lägga på en taxi..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:52.