![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för fina bilder. På det där stället, Porto Leone, tror jag att jag gästat en gg. Får nog konsultera mina foton
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack Lissi för att du står upp för Piraeus. Stan där jag förlorade mitt hjärta till Grekland för 50 år sedan.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Åh TACK Lissi!
Härligt att se att fler gillar Aten och Pireus. Tänker ofta att det är lite med Santorini som med Aten, man missar godbitarna för att man inte hinner leta upp dem då man bara är på genomresa och strax ska sätta sig på flyg eller båt för vidare färd ut mot öarna eller hem igen. Jag älskar Aten ända sedan jag jobbade där (innan jag åkte vidare ut på öarna för att hitta jobb där). (Åh ljuva ungdom) ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Bodde på Phidias hotell nu i september och det ligger väldigt nära småbåtshamnen som ju är hur mysig och lugn som helst.
Otroligt bra service och finfina rum. Kan verkligen rekommenderas f.ö. Och då har man bra gångavstånd till de mysigare delarna av Pireus. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Instämmer också med att det området däromkring är bra, strosade vid småbåtshamnen, den delen av Pireus gillade jag.. med flera mysiga tavernor. Om jag behöver en övernattning i Pireus till våren ska jag välja det hotellet, pga av miljön däromkring! Tack, Lissi för trevliga bilder!.. ![]() Sunny ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Jag ska kolla in Lilia hotell till nästa resa.. orsaken till att jag valde Phidias i maj var för deras transferservice till båtarna och hämtning från flygbussen, det var ju första gången för mig i Pireus då!
Sunny(som har en tvättdag.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror också att hotellen ligger nära varandra. När vi bodde på P och skulle boka rum inför hemresan månaden efteråt hade man fullbokat. Då föreslog P att vi skulle ta kontakt med L, så dom har nog samarbete. (Sen kostar taxin bara 4 Euro till hamnen eller bussen om L inte har transfer).
Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|