Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-11-12, 00:14
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Hälsning från Aten

Tack Lissi för alla trevliga rapporter och .........................

................. ett extra JÄTTESTORT TACK FÖR ALLT POSITIVT DU RAPPORTERAT OM KÄRA PIREUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det behövs som motvikt mot allt eländes elände som skrivs om Pireus här på forumet.

Tack, och bra hemresa önskar

Masse,
som är havs- och fartygsnörd och därför också gillar skarpt de stora hamnarna i Pireus, inte minst i högsäsong när allt går för "full maskin".
Svara med citat
Gammal 2014-11-13, 10:34
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
hoppas vid Gud att SJ- tåget går som det ska från Kastrup och hem, via byte i Alvesta, så vi slipper övernatta nånstans på hemvägen. Tyvärr är det detta man oroar sig mest för på semestrarna .....att tåget hemma ska gå.
Känner alltid samma sak när vi är på väg hem.

Tack snälla Lissi för alla rapporter!

Ser fram emot ett fotoresebrev!
Svara med citat
Gammal 2014-11-13, 11:39
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Tack alla för att ni orkat läsa... Nu är vi hemma hos alla nära och kära igen och det känns jättebra! Borta bra....osv. Vi är SUPERNÖJDA med resan....Att vi fick träffa Nikoleta och Marcos från Tinos första dagen var ju riktig bonus!

Resan hem gick perfekt! X96 till flygplatsen tog vi ,3 min promenad från Lilia. En fin färd på dryga timmen längs, Faliro, Glyfada och Vouglianiemis stränder. Fullt badliv det vi såg! Snabb incheckning då det bara var "bagage drop" vi behövde för att slippa kånka på handbagage. Vi hade ju en tvådelad tung skulptur att ta hem...Flyget var fullt till sista plats och landde 25 min före tid så vi hann med SJ-tåget 2 timmar före avgången med vår (ej ombokningsbara) biljett. Inga problem för 2 av de tre tågvärdar som vi åkte med, varken över bron till Malmö eller Alvesta -Kalmar. De värdarna var supertrevliga och "det var absolut inga problem". Tågvärdinnan Malmö- Alvesta lät oss PÅ NÅDER åka med det knappt halvfulla tåget och talade högt om flera gånger för oss att man MÅSTE ha ombokningsbar biljett för att få åka med SJ en avgång före. Förr gällde att 2 tim + eller - var ok från Kastrup, men det har tydligen ändrats. Med tanke på att vi fick stå i Alvesta ca 2,5 timmar på väg ner då inga SJ tåg gick pga en olycka så tyckte vi att vi kunde få lite goodwill tillbaks....

Fototävlingen har jag inte kunnat följa...för många bilder att sitta och titta på på lilla andrioden. Men Nu kan jag slänga mig över "semesterbilderna"

Lissi - från ett grått Kalmar.
Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 11:54
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Hei Lissi

Nå har jeg tilbakelagt m a n g e mil med vandringer i Athen og Pireus sammen med deg og Claes
Tusen takk for alle rapporter!
Siden vi ikke får våre 3 planlagte dager i Athen nå i desember, var det ekstra fint å være med dere
Athen "venter" på oss, kanskje kommer vi dit i løpet av 2015?
Pireus og Lilia frister også!
Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 12:16
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Jag har nu plockat ut bilder på mysiga platser , gatuliv och guldkorn från "Claes och mitt" Aten och Pireus....Det kommer ett fotocollage framöver.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2014-11-20, 01:37
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Det ser jag fram emot!!!!

Masse
Svara med citat
Gammal 2014-11-20, 18:57
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Jag har nu plockat ut bilder på mysiga platser , gatuliv och guldkorn från "Claes och mitt" Aten och Pireus....Det kommer ett fotocollage framöver.
Ser fram emot det.
Svara med citat
Gammal 2014-11-20, 20:43
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Citat:

Lissi
Det ser jag fram emot!!!
Monica
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:58.