![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Läser nu att kinesiska Cosco och danska Maersk vill köpa delar av hamnen. Då har vi i framtiden att välja på pölsemannen och fyla smålättel i väntan på båten, alltså
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Proceduren vid kajerna, framförallt vid på- och avstigning, måste bli effektivare och naturligtvis bättre. Det är för mycket folk som gör för litet eller ofta inget. Blir det kinesisk och/eller dansk så tror jag att många hamnarbetare blir av med "jobbet". Men så ser verkligheten ut i hela Europa, man kan ju inte ha folk kvar bara för att de skall finnas med i lönelistan, om det ändå inte finns arbetsuppgifter. Jag ser dessutom framemot att det blir mera (hederlig) konkurrens bland rederierna. Biljettkontoren vid kajen är ett utmärkt exempel. Bakom biljettluckorna sitter oftast en sur och osympatisk grek som sällan bemödar sig att ha ögonkontakt med kunderna, han (oftast han) undrar kanske vad fan man gör där som kommer och stör hans snack med kompisarna (ja, ofta finns det minst två tre bakom eller vid sidan av honom som deltar i snacket). Bemötande vid "travel agencies" längs huvudgatan är i alla fall trevligare. |
|
|||
|
|||
![]()
Nu har jag bokat 2 nätter på Lilia hotel i Piraeus, för jag vill åka med den stora färjan Adam Korais till Sifnos och den går inte på helgerna...
Så nu hinner jag utforska det mesta när det gäller bagageförvaring, äta på Rakadiko minst ett par gånger.. ![]() ![]() Sunny, som känner sig tillfreds nu.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Var snäll och kolla upp bagageförvaring vid terminalerna i hamnområdet. Där lämnade jag mitt bagage 2013. Jag tror det kostade 3 E, men det var för en mycket längre period än vad jag egentligen behövde. Det finns kommentarer här i forum som antyder att det inte längre finns bagageförvaring vid hamnen.
Har du möjlighet, kolla upp bagageförvaring i Piraeus centralstation (metro station). Finns det tillräckligt? Vad kostar det? Jag skall dit i september. Lycka till på din resa!!! |
|
|||
|
|||
![]()
RobEri ska försöka få tid över för att kolla upp alternativa bagageförvaringar!..
![]() Återkommer i denna tråd angående detta! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Men jag kan ju inte få mer än ett nej, så det ska jag testa! tack!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eller menar ni en resebyrå som man kan gå in i?? |