![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Fast Paleochora har verkligen många turister och stränder med strandparasoller och tavernor om man vill bada i själva centrum, så på den punkten passar ju inte önskemålen
![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Monica ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jo, men kan man tänka sig en bergsby, lite längre från havet, eller t ex Ierapetra-området så finns så väldigt mycket mer genuinitet! (OBS subjektivt tyckande ur min erfarenhet)
Fast allt detta är ju just väldigt subjektivt! Paleochora upplevde jag faktiskt mindre "genuint" än t ex Nea Chora....Fast jag håller med, även den minsta ö blir turistisk så fort någon som inte annars bor där kommer dit ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Turister kan inte undvikas på Kreta.
Jag tycker ni ska göra det enkelt för då ni bara hara har en vecka: Tjugo minuter från flygplatsen; fem minuter från ert rum; Sju minuter från en hyrbil; en minut från morgondoppet:två minuter från lokalbussen; Tjugo minuters promenad från ett av Kretas kulturella centrum; ett par timmar från någon av de Stora Stränderna; fyrtiofem minuter från Kretas största bergsmassiv med lammkottletter och kanske gåsgam (levande); ett par timms biltur, Vrisses, Askifouplatån, Imbros-ravinen, Chora Sfakia på sydkusten och så upp i Vita Bergen igen, nu från sydost, häpnadsveckande!, ända fram till Aradianravinen för en glass och kaffe. Bara ett axplock liksom! Nu är jag riktigt avundsjuk på er! Från ert boende i ligger hela västra Kreta för era fötter. Den optimala utgångspunkten. Kortaste transportstäcka, optimal upplevelse av Kreta. Kill your darling´s! De andra turisterna bleknar bort under era vidöppna ögon som blickar ut över Kretas spännande landskap. Vad talar jag om? Nea Chora/Chania, naturligtvis. Du ger dig aldrig du, xenos. Senast redigerad av xenos den 2015-04-06 klockan 08:33. |
|
||||
|
||||
![]()
Du ger dig aldrig,men det med rätta !!.Nea Chora är den perfekta utgångspunkten för en underbar vecka
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
xenos för dagen iller |
|
|||
|
|||
![]()
Ja jag skrev ju samma, att NEA CHORA är mysigare än Pal.
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|