![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Jag har lite svårt att gå, har värk i fötterna och knäna. Backar och trappor försöker jag undvika (om det inte finns ledstänger).
Därför passar mig bland annat Paleochora på Kreta så bra. Inga backar på gångavstånd i hela byn. Paleochora ligger på en liten halvö på södra Kreta. Om man bor på Sandy Beach-sidan har man tillgång till en härlig strand och nära till centrum. Vi gillar andra sidan hos Haris. Den har klippstrand och en liten, liten sandstrand. I Paleochora kan man med fördel hyra cykel för att komma runt lite. Många tavernor med välsmakande mat. Det är enkelt att ta sig till Paleochora. Flyg till Chania. Sedan buss söderut till byn på en och en halv timma. Bussen går flera gånger per dag. Birgitta. |
|
|
|||
|
|||
|
Tack alla för svar!! Är förvånansvärt svårt att få en helhetsbild av ett resmål bara genom bilder på nätet!! Visste inte att det fanns så många närbilder på grekisk sallad, oliver i motljus å grekiska tanter som sitter i en gränd som det faktiskt gör på resebolagens sajter
tur att ni här finns!!!
|
|
|
|||
|
|||
|
Nu ska jag igen sätta på datorn och kolla era tips! (Och se ännu fler oliver i motljus). För det är tyvärr så att trots att jag bara är 50 är brosket helt förstört i knäna - så det blir till att kämpa lite eller stanna hemma, och det vill jag inte
|
|
|
||||
|
||||
|
Håller med Smultron om Naoussa på Paros. Platt som en pannkaka, även om det finns backar också, men de behöver man inte gå i. Läs om Naoussa här.
|
|
|
|||
|
|||
|
Dock har jag aldrig - ens men bra ben - vandrat runt. Vare sig i naturen eller på shoppingtur. Vill ha sol och bad å god mat vid havet
|
|
|
||||
|
||||
|
Eftersom du gillar Samos så mycket har du provat Kokkari? Inte så mycket backar och lång strand.
Katitzi
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Jag börjar dagen med 10 minuters rörelseträning och efter en stund kör jag mina benböj 20-40 st i två repetioner. De andra styrkeövningarna kör jag de kvällar jag inte har Aquaträning. Det har stärkt musklerna runt mina knän så jag kan ta långa promenader, cykla obehindrat etc. Tyvärr kan jag inte gå på ett aerobicspass som förr eller springa men det går att klara sig utan. Jag haltar nästan inget idag utom när jag går nerför en trappa eller en backe. Har du svårt att gå tror jag att Paros blir en perfekt ö för dig. Eva |
|
|
|||
|
|||
|
Eva L,tack för tips gällande artros,ska absolut nu prova strandnypon.
Monica
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|