Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-05-24, 21:27
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Pireus - Sifnos

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Ser superhärligt ut!

En fråga, har du kallt nu ikväll? Jag sitter på Naxos och försöker hålla värmen i väntan på nästa färja.
Ja, vindarnas gud gav sig till känna i eftermiddag och det började blåsa rejält, så svar JA det är lite kyligt ikväll, sitter med jacka och långbyxor nu på balkongen.

Trevlig resa!..
Svara med citat
Gammal 2015-05-24, 21:29
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Tack! Det har blåst ordentligt här med, jag åkte från Santorini till Naxos förut idag.

Men ska du verkligen inte till Amorgos i höst? Vad roligt att du föll så knallhårt för Sifnos. Plötsligt händer det!
Svara med citat
Gammal 2015-05-24, 21:35

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Tack! Det har blåst ordentligt här med, jag åkte från Santorini till Naxos förut idag.

Men ska du verkligen inte till Amorgos i höst? Vad roligt att du föll så knallhårt för Sifnos. Plötsligt händer det!
Amorgos lockar med, men jag tycker att Sifnos har så mycket mer... just när det gäller vandringar iaf..och det är så välordnat här, bra markerat, vilket det inte var överallt på Amorgos.
Svara med citat
Gammal 2015-05-24, 21:43
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Amorgos lockar med, men jag tycker att Sifnos har så mycket mer... just när det gäller vandringar iaf..och det är så välordnat här, bra markerat, vilket det inte var överallt på Amorgos.
Ja, Sifnos är otroligt välordnat. Till exempel är det den renaste ö jag varit på, renhållningen sköts verkligen noga. Enda undantaget var faktiskt Seralia, första gången jag var där. Jag kom tidigt på säsongen och blev helt bedrövad när jag kom ner där, hela den lilla viken var som ett skrotupplag, de hade inte röjt den efter vinterns stormar än. Men andra gånger när jag varit där har det varit lika fint som på andra ställen på Sifnos.
Svara med citat
Gammal 2015-05-24, 21:39
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Så korta säsongerna blivit....stängt i maj och stängt redan i september. Samma korta säsong på Tinos för de flesta. Här är flera hotel inte heller öppna än..

Lissi
Svara med citat
Gammal 2015-05-24, 21:43

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Så korta säsongerna blivit....stängt i maj och stängt redan i september. Samma korta säsong på Tinos för de flesta. Här är flera hotel inte heller öppna än..

Lissi
Ja, jag pratade med min värd Maria om detta och hon sa att hon har till största del grekiska gäster, de har ju inte semester i maj och i september.

Hon önskade att det fanns fler som jag som kom i lågsäsong för att vandra, hon uttryckte också att i år blir vi inte rika, låter trist håller med!
Svara med citat
Gammal 2015-05-25, 10:52
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Det verkar ju tyvärr så att många utländska turister har blivit bortskrämda på grund av den osäkra situationen i Grekland. Det är ju så väldigt segt....

Men ha det fint på Sifnos, du Sunny!

/ Anne
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:57.