![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag njuter också av Dina vandringar!!! Tinos är ju ingen bra vandringsö tyvärr då bussystemet är uselt. Annars har ju ön allt! Sifnos lär bli invaderat av kalimeravandrare nästa år och det vete 17 om inte jag blir en av dem på ensamresa i maj....
![]() Lissi- direkt från Mixalis i Tinos Chora. |
|
|||
|
|||
![]()
[/QUOTE]Vad roligt att jag inspirerar till ett besök, Lissi!..
![]() Isf ses vi här i maj.. ![]() ![]() Sunny, från vandringsparadiset.. ![]() Senast redigerad av Sunny12 den 2015-05-26 klockan 13:56. |
|
|||
|
|||
![]()
Nu regnar det på Sifnos.. men det är bara härligt..
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() MVH zakka |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Dessutom har det bara regnat lite kort stund 2 dgr under mina hittills 3 veckor här, det är ju ingenting, så uppfriskande dessutom efter den långa tidens värme! Roligt att du gillar mina bilder med rapporter... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Roligt att du också kände magin i Cheronissos! Jag kan tänka mig att man också KAN komma dit och känna Jaha, var det bara det här? Men jag tycker precis som du att det har något alldeles speciellt som är svårt att förklara.
Jag träffade en svensk kvinna som bor där, tillsammans med en fiskare. De kan dock bara bo där under sommaren för under vintern slår vågorna upp över huset! Dessutom blir det för långt att köra barnen till skolan varje dag. Kan du föreställa dig att bo i Cheronissos? Helt otroligt ... Är också helt på din linje vad gäller klippbad, det slår allt ... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, Ink.. bo där mer än en vecka skulle jag nog inte klara... visst var det otroligt mysigt men för lugnt för min smak!..
![]() Ja, klippbad är underbart, inte tveka bara hoppa i.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Janne, det kan bli ett besök till i Cherinessos och då kanske Kostas är där i verkstaden...
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() .. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Haha! De står ju som spön i backen. Men det är mer än utseende som ska stämma
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det var tur att jag denna tisdagskväll kom hem innan himlens portar öppnade sig...så här mycket hagel kom det på vasstaket där jag bor...
Det blixtrar fortfarande nu kl. 21.30 lokal tid..imorgon ska det iaf bli bättre väder hörde jag... Sunny, från busväder på Sifnos och OJ som det åskar nu... ![]() Senast redigerad av Sunny12 den 2015-05-26 klockan 20:39. |
|
||||
|
||||
![]()
Här vräker det ner just nu och har gjort med jämna mellanrum hela kvällen, det dundrar inte längre men har blixtrat mycket ... Men jag håller inte med er om att det är mysigt, jag tycker att det är tråkigt och har svårt att sysselsätta mig när det är dåligt väder här och jag mest fryser.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Själv känner jag att jag mer kommer till ro när det är dåligt väder, tex läsa en bok med lite gott vin, är inte helt fel! |
|
||||
|
||||
![]()
Nja ... Jag läser gärna, men tycker mest att det blåser och är kallt överallt och folk sitter och huttrar
![]() Jag skulle förresten inte ha sagt att det inte åskar längre för det gör det ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Förresten är det mycket turister på Amorgos nu?
Finns det folk på hotellen? |
|
||||
|
||||
![]()
Här är lugnt, skulle jag säga. Men ändå folk. Jag tror varken att hotellägarna klagar på att vi är för få, eller att vi turister klagar på att vi är för många, om man säger så.
När jag åt på Mouragio igår kväll var det fullt. Det är många båtar i hamnen. Men det var fridfullt i Katapola under dagen, jag har varit kvar i byn. Dock: jag tror inte att Amorgos är en ö som drabbas särskilt hårt av krisen. Alla ställen i Katapola utom Erato finns kvar, ön har nog sin fasta kundkrets. Santorini är nog inte heller hårt drabbat, åtminstone sa en näringsidkare jag pratade med där att ön klarade sig bra i krisen. På Naxos, däremot, såg jag en del igenbommade ställen. Och där var inkastare på hamnpromenaden, jag minns inte riktigt om det varit det förr? |
|
|||
|
|||
![]()
Exakt och det gör ju inte det hela enklare....
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Världens blixtar här men ingen åska. Mysko! I morgon dåligt väder sägs det...Då blir det mysdag i Chora...många mysiga ställen att häcka på
![]() Lissi |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|