![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Men Sunny,så inspirerad man blir! Jag mäste bara till Sifnos på ensam vandringsresa i vår...
Kram från Pirgos- inte illa det heller. Ikväll middag på Michalis i Chora! Platser Du känner till! Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Pirgos en så charmig by! Jamen då ses vi väl här i maj då Lissi.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
OJ, vad det regnar här på Sifnos just nu.. men sitter gott på café Prago i Apollonia...
![]() Sunny, från ett ☔ Sifnos.. |
|
|||
|
|||
![]()
NYHET!!..
Read all about it!.. ![]() Hur förtjust jag än nu är i Sifnos, så kan jag INTE vara utan AMORGOS i år, så den 28 September drar jag dit för några veckor och ska då bo i Langada, hotell bokat igår, min favoritby med alla de fina vandringarna alldeles inpå knuten. Såsom Theologos, Stavros och byn Tholaria. Den resan ser jag oxå fram emot.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vad tycker ni om dom planerna?.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi avvaktar Sunny! Du liksom fler på forumet ändrar oss många gånger....däribland jag
![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Tror jag kommer att vara mer än nöjd efter alla veckor här... Amo..kallar på mig. ![]() Dessutom har jag bokat ett tidigt flyg så jag hinner med Blue Star Naxos samma dag. .kan inte bli bättre! |
|
|||
|
|||
![]()
Fredag eftermiddag fortsätter med kraftig blåst och regn, ska strax ner i byn och uträtta lite ärenden.. samt tavernasittning.. ska ta och fråga lokalbefolkningen om väderprognos framöver.. för här kan jag då inte sitta och häcka....
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Enligt prognos fr o m i morgon strålande väder på Tinos i alla fall!!!
Borde vara lika på Sifnos...har inte koll riktigt var det ligger ifht Tinos ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Tack för fina bilder. Det är verkligen en vacker och speciell ö. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, så är det nog.. men Maria har väl växt upp här om jag fattat henne rätt, det är Dimitris som är från Aten.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror att Dimitris också är från ön. Jag träffade hans pappa första gången vi kom till Sifnos för många, många år sedan, och så vitt jag minns så kom han från Sifnos.
|
|
|||
|
|||
![]()
OK..så är det nog!
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för alla härliga rapporter o bilder.
Vi skall till Sifnos i september för första gången o har fått så fin hjälp av dig nu. För oss blir det att hyra bil då vi inte är lika hurtiga som du men nu vet vi ju vart vi skall bege oss. Njut vidare! // KR |
|
|||
|
|||
![]()
KR, SÅ kul att jag varit till hjälp..
![]() Ni kommer att få det toppen, även om det vid den tiden inte kommer att vara lika mycket blommor och grönska..SÅ är det ändå en fantastiskt vacker ö..och ren kan inte se något skräp som ligger någonstans. |
|
|||
|
|||
![]()
Vilket busväder..ösregn ikväll..undrar om det är lika på andra öar i Grekland nu tro??
Och om det ska fortsätta i fler dagar.. ![]() Sunny, som nu kurat ihop sig i min studio med ett glas retsina.. ![]() Hoppsan och nu börjar det åska också... |
|
|||
|
|||
![]()
På Tinos, kallt, 20 grader, och blåsigt och mörka moln...blir säkert regn framåt kvällen. Blir det för ruskigt så har jag ingredienser till sallad i kylen och en skvätt rose så jag måste inte ut och äta....men vill helst....
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Just nu blixtrar och dunder utanför.. Just nu är åskvädret precis här 18.50 lokal tid bara en minut mellan åskknallarna och blixtarna.. Otäckt.. Nu är jag lite rädd.. ![]() Senast redigerad av Sunny12 den 2015-05-28 klockan 17:48. |
|
|||
|
|||
![]()
Här på Tilos är det klarblå himmel, hoppas ni snart får njuta av sol igen. Och skicka inte hit några regnmoln.
Ha det så bra! ElisabethK |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|