![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Söndag eftermiddag 7 juni, har jag strosat i centrala Kamares, uträttat ärenden.. tagit ut mer euro, köpt båtbiljett inför hemresan 9 juni med Adam Korais som avgår 14.30 från Kamares.
Bra för då hinner jag äta en god lunch innan avgång! Käkade idag sen lunch på Taverna Simos i början av hamnpromenaden närmast färjekajen och vet Ni nu har jag ätit det godaste någonsin i Grekland.. det blev Chick Pea soap...(kikärtssoppa).. en soppa som de varje söndag efter mässan serverar här... den intog jag med en liten karaff retsina, bröd och citron till soppan och det gick på 7 euro, denna taverna har bra priser och trevligt bemötande..här ska jag käka på tisdag innan båten avgår... Här är en bild på den goda soppan och tavernan... Sen fick jag en god bakelse efter maten som de bjöd på.. så gulligt! Efter detta blev det café-sittning med frappe, inte särskilt mycket folk i rörelse men det lär bli fullt här i juli och augusti, mitt hotell är iaf fullbokat då ,vilken tur att man slipper vara här då ! Sunny, direkt från Kamares. PS. Tack igen Kari för mattipset, jösses så gott det var!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så b r a du fikk suppen, og likte den, Sunny
![]() Jeg kom ikke på navnet, da du spurte/frågade etter gode matsteder i Kamares, men på SIMOS har vi spist flere ganger og spist veldig godt ![]() Det var Ann, Kalimeramedlem og stamgjest/återvendare både til Sifnos og Simos) som anbefalte Simos til oss for mange år siden, og i 2006 møttes vi der ![]() Hvordan kunne jeg glemme og anbefale deg Simos... ![]() ![]() - men du har jo spist veldig godt hele tiden heldigvis ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vilket imponerande träningsschema Sunny!
![]() Och din soppa ser ruskigt god ut! Du har valt en jättebra ö för att ge dig in i det grekiska köket på allvar ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() JA , vilken fantastisk träningsresa detta varit för mig, känner mig stark som en oxe nu.. ![]() MATEN.. den bästa jag ätit i Grekland.. ![]() ![]() Känner mig oerhört TACKSAM och nöjd med denna resa, varit frisk och inte gjort mig illa under mina vandringar helt ensam. . kan säga BRA JOBBAT till mig själv!! .. ![]() ![]() ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ ΣΙΦΝΟΣ!!!!!! |
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för rolig läsning och härliga vandringsbilder!
God tur hem! 😃 |
|
||||
|
||||
![]()
Også stort tak fra mig, der med stor interesse har fulgt dine dage på Sifnos. Καλό ταξίδι.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
![]() ![]() Har iaf 1,5 dag kvar i paradiset ..så det kommer väl en sista rapport imorgon kväll och kanske en till innan hemgång på tisdag . Sunny, som inte vill åka hem . |
|
|||
|
|||
![]()
Den soppan måste jag testa nästa gång vi befinner oss i Grekland.
Väldigt trevligt att läsa och se dina bilder,stort tack för det. Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för att vi fått följa dig på din resa. Underbart att du tagit till dig det grekiska köket. Eva
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Sunny, direkt från en mulen morgon i Kamares och det är småkyligt, många pratar om vädret här nu, att det är ovanligt kyligt för årstiden. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Förstår att det känns vemodigt att resa hem. Men det är bara att börja tänka på nästa resa. Vi har varit så bortskämda nu en tid med dig och många andra fina rapportörer så man börjar och tycka att det är helt normalt.
![]() Men nu har vi ju Janne på Kreta. ![]() Tack så väldigt mycket att du har låtit oss delta i din resa. Så många vandringar och fina bilder har vi fått njuta av. ![]() Hoppas du får en fin sista kväll på Sifnos! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för denna resa o njut av ditt (för denna gång) sista dygn på Sifnos.
Ha en fin hemresa! // KR |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för att vi fått följa med på dina turer! Jättetrevligt att se Sifnos igen...
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
Citat:
Citat:
TACK , för trevliga kommentarer och att ni funnit det intressant att följa med på min resa !. ![]() Senast redigerad av Sunny12 den 2015-06-09 klockan 08:57. |
|
|||
|
|||
![]()
Tisdag 9 juni (Avresedag)
Idag vaknade jag med en klump i magen, känns inget vidare att åka hem och dessutom skiner SOLEN och det är riktigt varmt! Hade en fin avslutning på den Italienska restaurangen som ligger granne med Camaron.. där åt jag deras goda pasta med mozzarella,tomater, lök..mmm .. ![]() Nöjd med min sista kväll, tänk om jag ändå kunde stannat kvar!.. ![]() Idag på fm tar jag det lugnt, har i stort sett packat klart . vet inte om det blir någon lunch här innan avgång 14.30 åt så mycket igår (stora portioner ) så det känns som jag står mig bra till ikväll. Nu njuter jag av kaffe på min altan i solen, får ta chansen i Sverige är det väl inget vidare har jag hört! Slänger väl in en rapport när jag kommer till Piraeus. .på båten Adam Korais finns inte Wifi, lite trist..MEN. .man kan inte få allt här i världen ! Sunny, direkt från Kamares . Senast redigerad av Sunny12 den 2015-06-09 klockan 09:45. |
|
|||
|
|||
![]()
Nu sitter det gott med en kall öl på Pipis café..
![]() Idag badar många riktigt varmt och skönt .men jag sitter hellre här.. ![]() En timme kvar till avgång... ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|