![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Enligt Guardian, så ska tydligen inte IMF vara inblandat i det senaste budet. Vilket ju inte direkt lär försämra oddsen för en överenskommelse. Det var ju dom (IMF) som mest hårdnackat var emot det senaste (sista?) grekiska förslaget.
|
|
|
|||
|
|||
|
Mycket info fram och tillbaka, svårt att hänga med. Någon enkel lösning finns säkert inte.
Nu kan du dock hjälpa till via crowdfunding for the greek people: https://www.indiegogo.com/projects/g...ut-fund#/story |
|
|
|||
|
|||
|
Jag är för EU till 100 %, tror på samarbete
Tycker dock att Grekland inte skulle släppts in i EMU Polen, Ungern och Tjecken står ju utanför som vi och danskarna Sen måste inäkterna stämma med utgifterna, både för ett land och för mig privat Saknar inte tågluffen under EM 2000 när man hade Dmark, Franska Franc. Holländska Gulden och Begiska Franc. Nu räcker det med en valuta
|
|
|
||||
|
||||
|
Skai TV reports that Greek gov't sending its own proposal to institutions #Greece #euro
(Kathimerinis redaktör på twitter) |
|
|
||||
|
||||
|
Info för dig som är på Amorgos nu. Bankomaten i Chora har pengar. Har just varit och länsat den.
/Netwolf - direkt från The Corner i Katapola |
|
|
||||
|
||||
|
En talesman för EU-kommissionen säger att det är samma förslag som diskuterades i helgen. Då gissar jag att även det förslag som Tsipras nu lagt fram är det samma som han hade på bordet när de senast förhandlade. Den bästa slutsats man kan dra är nog isåfall att parterna i alla fall pratar med varann igen.
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|