Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-08-08, 21:45
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Bagageregler charter

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Om jag skulle rest med endast handbagage.. skulle det vara för att det är smidigt att slippa checka in en väska och inte för att spara några hundralappar.. MEN.. jag vet inte hur andra tänker... ..

Själv skulle jag ha svårt för att resa med endast handbagage.. då jag alltid vill köpa med mig lokala produkter hem.
"Smidigt att slippa checka in en väska ....."

Tja, det får mig att tänka på debatten vi hade när passfriheten skulle införas. Uj uj uj så smidigt det skulle vara för alla resenärer att "slippa visa pass när man reser". Ja det var ju för väl att vi blev befriade från den kvarnstenen. Det var ju så fruktansvärt jobbigt att behöva släpa med sig det stora och jättetunga passet. Det var ju nästan så att man övervägde att stanna hemma istället. Nu är det ju mycket smidigare. Det räcker ju med någon form av enklade ID-handling. Mycket lättare och smidigare.

För mig låter det nästan lika överdrivet med det väldiga oket att behöva checka in en väska. Men det är ju som jag känner. Fullt på det klara med att vi är olika och att det finns de som uppskattar att inte behöva checka in bagage och inte behöva vänta på det vid bagagebandet. Men själv tycker jag att jag har tid med det om jag ska vara borta en vecka eller två.

Däremot förstår jag fördelen med en lätt rygga eller dylikt om man ska byta vistelseort titt och tätt. Då blir det mycket packande och bärande kanske varannan eller var tredje dag. På öluff är det ju lite bökigare med en stor resväska.

Masse, som just köpt en ny stor och rymlig resväska
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:24.