![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tycker du att din fråga fått tydliga svar, Laero? ![]() Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Jodå, många svarade att charterbolagen gärna vill väga handbagage. Och det stämde.
Nu valde vi att resa med ett incheckat bagage. Det innebar att vi var framme vid bagage-drop disken på Kastrup och därmed vägdes även bådas handbagage. Om vi båda bara haft handbagage hade vi inte behövt gå till bagage-drop och därmed hade det inte blivit tillfälle till vägning iom att vi gör incheckning och får boardingcard via automat. På hemväg från Skiathos hade det dock varit svårt att komma runt vägningen. Tycker generellt att en gräns på 5-6kg för handbagage är irriterande. Varför inte tillåta 8-10kg likt reguljära bolag om väskan håller sig inom angivna mått? Nuvarande regler gör det i princip omöjligt att resa med bara handbagage och bagagehantering på flygplatser är en dyr hantering för flygbolagen (och därmed för passagerarna) |
|
|||
|
|||
![]()
Ja min gissning är att det är just charter där de vet att folk ska vara borta minst i en vecka - till skillnad mot reguljära flyg - och det förmodligen bli helt ogörligt om många hade hela sitt bagage med in i kabinen. Dessutom är det ju väldigt billiga flygresor jämfört med många andra.
|
|
|||
|
|||
![]()
En lätt ryggsäck i nylon har blivit vår favorit...Klarade med glans SAS 8kg som handbagage. Räckte hela veckan både i Warszawa och Paris och innehöll i botten ett par snygga sandaler, sen 3 pocketböcker, korsordstidning , underkläder för 6 dagar, 4 linnen och en klänning, två kortärmade tröjor, 2 kjolar en tjockare tröja, regncape, hårtork ,skönhetsprodukter, ett par halvlånga byxor och en enkilos påse med min hemlagade müsli till frukosten. DEN är jag aldrig utan. En liten kofta fanns med också. Myggapparat och tabletter.Vitaminer och medicner. Kan ha glömt något. Perfekt var denna rygga i Paris där vi fick gå 4,5 km till en annan del av stan för att hämta nyckeln till lägenheten. DET hade inte gått med resväska!'
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Den ryggsäcken såg onekligen väldigt praktisk ut.. JA tänk om jag skulle klara att resa SÅ lätt..det vore befriande förstås..
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om en kabinväska, med godkänt mått, får väga 10kg i ett reguljärflygplan, varför ska samma väska bara få väga 5 kg i ett charterplan? Jag förstår inte skillnaden.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Visst går det att hitta billiga stolar på reguljärflyg också, men ... Oftast är det rejält dyrt. Eftersom du ställde en fråga direkt till mig så ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() I "katalogenes tid" kunne man virkelig finne det utrolige ![]() Jeg booket en utrolig billig 3 ukers tur til Chios m e d hotell ca 1900 NOK kostet den, det husker jeg ![]() Men, det jeg husker a l l e r best ![]() "Kun flystol" i samme prisliste ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja ibland är det "A djungel out there"
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag får i alla fall en egen tvårumslägenhet med terass i Petra, Lesbos, för 4600:- för en vecka nu i slutet av augusti, inklusive mat på planet, av- och ombokningsskydd och busstransfer. Min syster valde i en enrummare med balkong för 4300.- Det är vi väldigt nöjda över
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jeg ser på bildet av den blide Lissi som har fått plass til så mye i ryggsekken sin.
Jeg skal ta for meg det som står her om pakketips, og så sjekke om jeg får det til. Vi pleier å ha koffertene fulle på 2 ukesturene - en 20 kg og en 15 kg. Litt mindre på en uke. På kortere turer har vi bare håndbagasje. Vennlig hilsen Pelagia |
|
|||
|
|||
![]()
Lycka till! Ja man tror inte att det går ner så mycket
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja hemma duschar jag ju så klart bara på morgonen, men i Grekland - efter en lång dag på stranden - vill man ju bli fräsch igen på kvällen
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|