![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Verkligen!! Oj,oj!! Stackars människor där!
Här börjar mörka molnen sakta försvinna och lite sol tittar fram!Hoppas det blir bättre även där! |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, och även jag är ju mitt upp i detta..
![]() Får se sen när jag går ut igen om det blivit några personskador hoppas det bara är materiella.. fast det är ju bra illa det med!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Även du förstås!!!!Hydra kommer du absolut att minnas!
|
|
||||
|
||||
![]()
Här på Skai.gr kan man se videon från Hydra idag!Vilken katastrof!
![]() http://www.skai.gr/news/greece/artic...in-kataigida-/ Senast redigerad av anneli56 den 2015-10-23 klockan 14:35. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Visst är det! Likadant såg det ut i Aten igår! Lider med alla drabbade
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nu ska jag ta och gå ut igen och höra lite mer på byn om följderna av denna katastrof...
återkommer senare...... |
|
|||
|
|||
![]()
Har följt din resa nästan varje dag, (lika viktigt som att följa Arne och Birgitta). Förstår ungefärligen hur du känner idag. Vi upplevde kaoset på Skopelos för en månad sen. Mycket märklig känsla att gå runt mitt i katastrofen. Men himmel så snabbt alla började återställa sina verksamheter, i den mån det gick.
Hoppas du fortsätter njuta av din resa (minnesvärd blir den minsann), vi fortsätter hänga med! Tack! /Lena |
|
|||
|
|||
![]()
Roligt Lena att du gillar att följa mig på min resa!..
![]() Nu har jag varit ut och käkat på Ciao café igen en god pizza som var SÅ stor så jag fick ta med mig en doggybag hem till hotellet!.. ![]() Har hört mig för mer om katastrofen.. tavernaägaren berättade att en så här stor förödelse har aldrig varit på Hydra tidigare... hans mamma som är 85 har aldrig varit med om det heller... inte i denna omfattningen.... dricksvattnet är utslaget..när det börjar fungera igen vet ingen... de håller på och jobbar med det nu... har köpt vatten på flaska... bada och tvätta mig får jag göra i havet imorgon.. kunde varit värre... de jag pratat med har inte hört något om några människor som skadats... MEN.. däremot getter och andra djur i bergen som dött.. Samt flera butiker och hus förstörda, har mött människor som gråter. På min tavernasittning kom jag i samspråk med ett norskt par som hyr hus här på Hydra årsvis... de delar boendet med sina barn växelvis..så mysigt.. de hade många tips till mig..om allt möjligt då de varit här i många år. Norrmän är alltid SÅ trevliga!.. ![]() De berättade bl a att de som drev tavernan Christina råkat ut för ett rån då de gått hem med dagskassan vilket resulterade i att hennes man vart mördad....till påföljd att tavernan numera är stängd. (de var 7st som utförde detta brott) Detta hemska hände i augusti i år och stackars Christina bor kvar här på Hydra. Ni som varit på Christinas och ätit kanske tycker detta är fasansfullt att höra... jag har aldrig varit där.. men att något sådant kan hända på lilla Hydra... ![]() Får se hur Hydra ser ut imorgon... och mår framförallt! Kalinichta, Sunny, direkt från en sorgens Hydra. Senast redigerad av Sunny12 den 2015-10-23 klockan 18:32. |
|
|||
|
|||
![]()
Nu är dricksvattnet fixat på hotellet.. iaf..provisoriskt... hur det är med vattnet i övrigt på Hydra vet jag ej.. nu kan jag iaf tvätta av mig.
|
|
|||
|
|||
![]()
Det var då sannerligen blygsamma kommentarer på katastrofbilderna jag la in igår från Hydra..
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ser verkligen otäckt ut!
![]() Vilken resa du har haft, Sunny. Både så fina stunder och sen mycket dramatik, allt det där kommer du nog att komma ihåg länge. Nu hoppas jag att vädret blir bättre när du skall till Ermioni. Lugna dagar är nog det du behöver. Tack igen för bilder och rapporter! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har följt hela din resa och dina upplevelser med stort intresse. Dock tycker jag att det känns besvärande att du intar en lättkränkt attityd. Som flera skriver,det är MYCKET som händer här i Sverige nu också. Vi behöver ta in det och reagera och begrunda. INGEN på Kalimera ska behöva "be om ursäkt " till dig! Vi vet alla vad som sker i Grekland både gällande flyktingar och hemska väderfenomen.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ursäkta att jag berättade om katastrofen jag var mitt upp i...Eftersom många vet jag är på Hydra ville jag berätta om det.... Nu ska jag definitivt INTE skriva mer här... tycker du uttryckte dig väldigt elakt nu och jag mår skitdåligt efter det jag varit med om denna veckan.. TACK FÖR MIG!!!! |
|
||||
|
||||
![]()
Ursäkta Sunny, men det är precis som Malina beskriver. Vi har massor att bearbeta på det som händer i Sverige just nu. Vi är lika i mycket kaos som du eventuellt är.
Dessutom har vi sett dessa vattenkatastrofer med regn även på Sicilien för ett par dar sen. Så jag lider med sicilianarna. Men det förtar inte katastrofen på Hydra (och många andra grekiska öar), Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Försök nu att förstå Sunny!!!
Som jag har uppfattat det så är Du Sunny chockad av din egna upplevelse och behöver allas vårt stöd nu,så låt oss nu alla sansa oss och se framemot nya uppdateringar från dig Sunny! Kram,kram Monica💕💕💕 |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sunny, instämmer med Kesti och Monica här ovan. Jag har också fått det intrycket att du fortfarande är i chock efter allt som har hänt dig. Och jag tror nog att alla här vill stöda dig, det blir bara så lätt lite missförstånd ibland, tyvärr. Jag har fått själv så mycket av alla dina resor som du har berättat om här på Kalimera. Så visst ska du fortsätta och hänga med här! Du är en av eldsjälarna som är viktiga för Kalimeras forum.
Största delen av oss här har ju aldrig träffat dig, men jag har fått det intrycket att vi ändå får vara lite av dina medresenärer och det tycker jag är jättefint! Har alltid tyckt att du är så modig när du reser på långa resor ensam och ger dig ut på vandringar. Och att du njuter av vandringarna är helt klart, det var ju synd att det gick dåligt nu en gång. Men det slutade ju bra i alla fall och allt detta kommer nog att göra dig till en bara starkare människa till slut. Så fortsätt att berätta om din resa och om hur läget är nu på Hydra. Det är ju där du är. Skönt att höra att du har människor där hemma som du har kontakt med, de är nog de viktigaste för dig. Men jag är helt säker på att de flesta här också vill ge dig sitt stöd på de sätt som vi nu möjligen kan. Hoppas vädret på Hydra nu har blivit lite bättre och att man har kunnat börja återhämta sig. Sköt om dig! / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Söndag 25 oktober.
NEJ, nu vänder vi blad och går vidare.. som en viss "varg" sa.. ![]() VILDA VÄSTERN HYDRA...... med ALLA hästar och åsnor på gatorna går.. Ett PARADIS... JA.. verkligen.. ska ALDRIG GLÖMMA tystnaden och klappret av hovar på stengången nedanför mitt fönster...mina fina gröna vandringar i en underbar natur och många fantastiska naturupplevelser både harmoniska och dramatiska... HYDRA jag kommer tillbaka....... för dig glömmer jag ALDRIG.. Hydra har så sakteliga börjat återhämta sig efter katastrofen 23/10...med störtfloder genom Hydras gator och ner mot hamnen... såg ut som det hade varit krig...stackars djur som har fått sätta livet till... inga människor vad jag hört.. samt även förstörda butiker och en del hus.. Uppsamling och städning av alla gator pågår fortfarande, det ligger skräp utspritt till höger och vänster.. Hydras gator som i vanliga fall skiner och är väldigt välputsade..ger nu ett stökigt intryck! I hamnen har de mycket arbete med att röja upp, det ser ut som en leråker på vissa ställen.. men de är duktiga öborna de jobbar snabbt och de verkar just nu vid gott mod trots allt... Det har varit kraftig vind i helgen och det försvårar förstås arbetet att städa upp...hela havet stormar idag när jag tog mig en runda på fm... Jag har nu gjort rätt för mig och betalat för min tid på Achilleas Pension... men ska du redan åka säger den trevliga värden..ja.. jag ska till Ermioni.. fast blir det trist där kanske jag kommer åter till Hydra.. skojar jag.. ![]() Packat i stort sätt klart.. varit ut och käkat på Lulus taverna.. stuffed tomatoes och en annan vegetarisk rätt som jag glömt namnet på... samt ett glas rött... knappt något folk ute.. det blåser kyligt och jag har haft på mig vintermundering dvs långbyxor, tröja och jacka.. likaså har grekerna såklart.. ![]() Imorgon runt 11.05 drar jag med Flying Cat till Ermioni.. hoppas vindarna har stillat sig tills dess.. annars kommer det nog att gunga rejält vid överfarten.. men det är ju inte så långt härifrån TACK OCH LOV!!! Om ni vill följa mig från Ermioni blir det i en annan tråd sen... Ps. Känn nu inget tvång att kommentera... ska försöka att återgå till mitt stabila JAG... ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|