![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ja, om vädret inte stabiliserat sig hade jag dragit vidare idag.. men så blir det inte... jag trivs bra här och orkar inte ta in ett nytt ställe till... det får bli till våren... då ska jag till Nafplio och jag vill hit också.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så härligt Du har det....precis som jag
![]() På torsdag trampar jag också Peloponnesosmark. Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Förstår du ser fram emot det..
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fina vackra Ermioni!
Och Lissi välkommen till Peloponnesos! Vädret är underbart och havet fortfarande badvarmt ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Förstår verkligen att du trivs!
// KR |
|
|||
|
|||
![]()
Tyvärr blir det inte Kardamyli för min del ....båtstrejk som fortsätter 2 dagar till (torsd-fred) gör att jag inte kommer till Kardamyli förrän på söndag istället för fredag och det blir för kort vistelse där då med så lång transport och övernattning på vägen. . Däremot blir det Kardamyli en vecka av tiden 1-15 maj då jag tänkt Tinos och har flygbiljetter, men då hoppar jag över det och tar ytterligare en tripp till Peloponnesos....Då drabbar inga båtstrejker I alla fall.....det har varit båtstrejk flera ggr innan när jag ska till Tinos, men aldrig så jag inte kunnat åka tillbaks. En kille här hos Nikoleta kommer att missa sitt flyg hem på lördag!
Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Häpp! Den 12 maj (kanske några dagar senare pga att jag ska resa runt lite i Mani innan) kommer jag till Kardamili. Då kanske vi ses. |
|
||||
|
||||
![]()
Lite tråkigt att ändra sina planer, Lissi. Men har man öluffat många gånger så är man van vid det.
Lite tråkigare är det för killen som missar sitt flyg hem. Det har vi bara gjort en gång från Grekland och det var vid färjekatastrofen utanför Paros år 2000. På den tiden var det resebyråer man fick söka upp, någon booking i form av att boka flyg och boende hade man inte. Dock en mobil av antikt märke (som jag har kvar). Men Lissi, du fixar till det så du fortsätter trivas där du är! Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Det är säkert ett förväxlingsmisstag, men, Lissi, du har faktiskt kapat Sunnys tråd.
![]() Sunny, hur har du det? Några nya vandringar? |
|
|||
|
|||
![]()
Helt riktigt.....flåt......men det var ett svar till Anneli56 om att inte komma..
![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Citat:
![]() ![]() Tråkigt att du inte kommer iväg till Kardamili.. men du har det väl inte allt för illa på Tinos! Sunny, nyss hemkommen från badet... ![]() Senast redigerad av Sunny12 den 2015-11-04 klockan 14:50. Anledning: Korrigering |
|
||||
|
||||
![]()
"Inte haft tid"
Sunny, du behöver inte stressa (och det tror jag inte att du gör). Rapport och bilder väntar vi gärna på Det viktigaste är att du har det bra. Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Kram på dig!. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
3-4 november.
Igår var jag ut och promenerade på landsbygden strax utanför Ermioni.. har studerat de olika vandringarna som finns.. i broschyren står det att transport rekommenderas till utgångspunkten..så jag skippar dessa denna gång... till våren om jag ska hit tänker jag hyra bil och ta mig till vandringarna och även köra till andra platser, det blir bättre! I vilket fall som helst så är det otroligt vackert här ute på landsbygden.. i detta hus skulle jag gärna bott... Så otroligt grönt och mycket blommor fortfarande, det är ju ändå november.. men det beror på den regniga våren fick jag höra... Igår badade jag bara en gång.. vid lunchtid blåste det upp och det kom in en hel del stackmoln.. Idag ONSDAG en strålande solig morgon med knappt någon vind... segelbåtarna som var med i båtracen igår låg i Ermionis hamn och guppade när jag gick ut och kollade på balkongen tidigt denna morgon... På fm gick jag och inhandlade lite picknick mat och sen drog jag till Bisti pinjeskogen och ner till klippbadet.. ÅH..SÅ ljuvligt som en sommardag i juni... Segelbåtarna som tidigare låg i Ermionis hamn var nu på väg mot Hydra som kan ses på håll. . Mysigt att ligga och kika bort mot Hydra.. kan se både Profitis Elias och det högsta berget Eros där jag ju varit... svårt att få en tydlig bild på Hydra med min mobilkamera.. men det syns väldigt väl IRL det är ju så nära Ermioni. Så idag har jag badat, badat och badat och njutit..5 dopp med simturer totalt... bäst att passa på.. när vädret är på topp!.. Gick sen till en liten stenstrand lite längre bort, lika ljuvligt här... Efter 4,5 timme vart jag nöjd, det var väldigt hett och vattnet var slut, tog vägen förbi Mandraki och vad såg jag väl där, vem sitter här med benen i kors?.. Så här kan man ju också arrangera sina växter.. ![]() Detta är vad jag har att bjuda på idag...imorgon är en annan dag... Nu ska jag ut och käka.. Igår blev det egen matlagning hemma... ![]() Sunny, direkt från Ermioni.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Makalöst vackert!
|
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Du har bättre väder än jag, fast här har varit 19 grader och sol från klarblå himmel...men blåsten är otroligt störande!
Du ser ut att ha det underbart och det ska jag ha på Peloponnesos 4 veckor I vår...fortsätt njut!!!!! Du inspirerar verkligen med Dina vackra bilder! Har Du bokat biljett hem eller är hemresan öppen? Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Lissi jag ska också till Peloponessos i vår och stanna minst 5-6 veckor om det är möjligt.. vet ju aldrig vad som händer i livet!
På måndag 9 november drar jag till Piraeus och stannar där ett tag.. ![]() ![]() Då ska jag banne mig käka på Rakadiko mer än en gång! Hoppas du inte är allt för besviken över att inte kunna ta dig till Kardamili? Som sagt du ska ju dit i vår och då följer väl Claes med.. eller? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Då åker Du till Pireus när jag åker till Aten...vi kanske ska äta ihop på Rakadiko om Du stannar några dar? Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|