![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Du kanske har tur, Sunny.
Det lär ska bli "generalstrejk" i Grekland på torsdag, den första sen Syriza kom i regering. Det innebär att inga flyg, metro eller bussar går. Men som sagt, det är först på torsdag och du har väl lämnat Grekland då Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, vilken tur jag har som flyger hem imorgon.. fast jag hade gärna varit kvar.. 25 gr idag i Piraeus.
Sunny, direkt från taverna med Lissi.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tisdag 10/11 PIRAEUS
Solig och varm morgon igen.. 25 gr.. efter en god frukost på Lilia.. med ägg, bröd och youghart, frukt och kaffe vart jag nöjd... härligt att äta hotellfrukost som omväxling från att göra egen.. det är så trivsamt här på Lilia hotel. Därefter ner till marinan och strosa i solen som till slut vart för varmt.. sms från Lissi som var på väg och vi hittade tillslut på varann efter många om och men.. ![]() Lissi kanske inte kände igen mig på en gång då jag numera är brunett från att tidigare varit en blekt blondin... den där utväxten är bra jobbig att hålla efter..men jag blir säkert blondin igen någongång... ![]() Vi slog oss ner och tog en frappé alldeles vid båtmarinan och hade förstås massor att prata om.. roligt har vi haft minsann! Sen strosade vi bland alla Piraeus gator och njöt av folkvimlet... det verkligen myllrar av folk.. Senare slog vi oss ner vid en taverna nära mitt hotell där de hade bra grekisk mat.. vi delade på 2 vegetariska rätter och en fetaost i ugn, samt en karaff rödvin..det smakade bra det!!.. ![]() Efter många timmars prat var det dax för Lissi att bege sig tillbaka till Aten, hon ville ju såklart åka innan det blir mörkt och det blir det ju tidigt så här års! Jag behövde tillbaka till hotellet och fixa med min packning inför hemresan imorgon, flygbussen avgår cirka 08.15 nära Lilia hotel.. mitt flyg lyfter 11.55.. Det känns sorgligt.. ![]() Tillslut ett par soliga bilder från Pireus i marinan Zea... Tack för denna gång ALLA som orkat hänga med!!.. ![]() Sunny, direkt från Piraeus. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack själv Sunny för att vi fått följa dig på din resa i välkända trakter !
![]() / Tom |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för en jättetrevlig för- och eftermiddag!
Nu har vi setts på Tilos 2012, Tinos 2013 och Pireus 2015.. Blir det månne 2017 nästa gång I Pothia på Kalymnos? Eller till våren på Peloponnesos ? Nånstans blir det... Kalo taxidi ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tack igen för en trevlig dag Lissi! Njut av Aten! Sunny ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Den enda jag skulle velat missa, var när du gick vilse och det började bli mörkt......... Fantastisk sinnesnärvaro, att reda ut det på ett så lyckat sätt ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Athens airport 11/11.
Nu är jag på flygplatsen, smidig bussresa, det tog bara 1tim. 10 min.från Piraeus... underbart! Är ute i god tid Incheckningen har inte öppnat än, fast jag har redan checkat in på mobilen, men måste checka in min väska. Strålande solsken när jag denna fm lämnar fina Grekland med de vänliga människorna.. MEN.. jag ska snart tillbaka! Sunny, direkt från Athens airport.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för härliga rapporter och bilder!
Hoppas att du snart får möjlighet att återse Grekland - och att vi även då får följa med. Bästa hälsningar, /lemon |
|
||||
|
||||
![]()
Ha en skön resa hem säger jag än en gång!
Birgitta, som nu bara längtar till december. |
|
|||
|
|||
![]()
Säger bara snälla och generösa greker.. jag hade gått igenom säkerhetskontrollen och skulle köpa en flaska vatten, jag hade inga mynt endast en 20 euros sedel.. tjejen i kassan sa vi har ingen växel...OK..sa jag då får jag köpa vatten på flyget.
När jag hade gått en bit därifrån kom en ung kille efter mig (grek tror jag) han hade köpt två flaskor vatten och gav mig den ena... jag vart alldeles överraskad och fick bara fram.. efcharisto.. han bara log och sen gick han... Sådana här händelser värmer gott i hjärtat... Likaså Era trevliga hälsningar!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vilken rolig "vattenhändelse", så snällt gjort! Tack för alla upplevelser vi har fått ha med dig genom ord och bild. Snart planerar du för fullt inför nästa resa.
![]() ![]() Ha en bra hemresa! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Välkommen hem! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
It must be my lucky day..
![]() ![]() ![]() Sunny, direkt från flygbussen.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja grekerna är fantastiska ! Härligt att du snart är hemma. Hoppas blommorna överlevt.
Jag har också lucky day om du läser I min rapport! ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Förresten Sunny. Har du kollat mejlen på sistone? Svenskaspel söker en kvinna från Västerås som vunnit 111 miljoner på Lotto. "Det låter som hon är på utlandssemester, för hon svarar varken på mail eller telefon", säger Svenska Spels ansvarige.
111 millar.... I så fall förväntar jag mig att du bjuder ned hela forumet till Grekland! ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag blev nästan rörd när jag läste om vattenflaskan på flygplatsen.
Tack Sunny, för alla fantastiska skildringar. Ledsen att jag inte haft tid/möjlighet till kommentarer, men du ska veta, att när jag har läst in emellan, så har det varit underhållande och givande att följa med i dina strapatser. Du är modig och imponerar/inspirerar med dina aktiviteter och jag hoppas verkligen att vi får följa med på dina nästa resor också, även om vi som är hemma inte alltid har möjlighet att kommentera. Hinner inte alltid följa med i alla detaljer heller, tyvärr. Men STORT TACK för allt du delar med oss här på Kalimera, Sunny! |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|