![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag vet knappt vad en "avatar" är. Tycker att det är ett konstigt ord. Vad är ursprunget?
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag svarar mig själv..... Obildade människa! En INKARNATION! OK, då är jag mig själv- eller kanske en mycket vacker Egeisk katt!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"avataʹr, avatara (sanskrit avatāra ’nedstigande’), inom hinduismen en guds (vanligen Vishnus) uppenbarelseform på jorden i människo- eller djurgestalt (egentligen gudens nedstigande från himlen till jorden)." Men nu används ordet nog mest i den här betydelsen: "avataʹr (sanskrit avatāra ’nedstigande’), i chattprogram eller på diskussionsforum en bild som en användare väljer för att representera sig själv i anslutning till sitt användarnamn." Karin |
|
||||
|
||||
![]()
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Från början hade jag inge bild men "tog tag" i det till slut och då blev det en bild på mig själv. Har genom åren träffat några Kalimerianer i den grekiska övärlden och då är det bra att veta vem man skall kika efter.
Signaturen är kort och gott mina initialer. // KR |
|
||||
|
||||
![]()
Inte så många som har bild på sig själv... Så undrar hur många "kalimerianer" man mött fast inte känt igen ?
Jag har flera gånger varit med om att medlemmar kommit fram till mig och frågar om jag är " Nilam"...Hade ju knappast hänt om jag inte haft en avatar som föreställer mig ![]() ![]() // Malin Senast redigerad av nilam den 2016-01-15 klockan 22:07. |
|
||||
|
||||
![]()
Min avatar är från första året ungen fick följa med till Grekland. Det var sommaren 2004, han var 9 månader och han blev lika "frälst" som vi är.
Och namnet... Jag kallas för det ibland. Eller gjorde... och därför hänger det med lite överallt i cyberspace. |
|
||||
|
||||
![]()
Har väl bytt några gånger. Den nuvarande är en katt från Paleochora. Tyckte bilden blev bra med de "lysande" ögonen. Namnet är taget från en av våra tidigare katter.
|
|
||||
|
||||
![]()
Min avatar "skapade" min dotter åt mig. Det är så hon tycker att jag ser ut och äpplet symboliserar präktigheten = äta nyttigt och motionera. Och katt har vi ju. Namnet är ett alter ego från en kurs jag gick för många år sedan.
Aina Och det här är min man enligt dottern: ![]() Senast redigerad av Aina den 2016-01-18 klockan 18:01. |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En äldre tråd som är rolig att blicka tillbaka på.
Själv ser jag att jag har bytt avatar sen dess. Anledningen till att jag tar upp den igen är en liten situation som inträffade i somras. Vi hade hyrt in oss på ett Bed and Breakfast i Gilleleje i Danmark. Det första jag ser är en tavla på väggen och helt spontant tänker "Oj, Netwolf!!" ![]() ![]() Ja ni förstår vilken tavla jag syftar på...🎨🙈 / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, han är lite varstans världen.
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|