Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Syros

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-01-24, 20:04
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Åter till Syros

Janne, jag har prel.bokat Paradise ( fånigt namn) väldigt centralt. Finns på booking. 30 euro natten för mig...jag åker ju själv.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2016-01-25, 13:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Janne, jag har prel.bokat Paradise ( fånigt namn) väldigt centralt.
Känner jag inte till, men det var ett bra pris.
Svara med citat
Gammal 2016-01-25, 17:14
Annwi Annwi är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Jag tycker precis som du Lissi, det är nånting som gör att man inte riktigt fastnar för Syros. Ermoupolis är den stora behållningen och även den norra delen av ön med fina vandringar. Men ändå är det nånting med ön, vet inte vad, antagligen Ermoupolis, som gör att man vill dit trots att man redan bestämt sig för att aldrig åka dit igen. Första gången vi kom till Syros var 2010 och vi bodde då några nätter i Ermoupolis och några nätter i Kini. Föll ju pladask för stan men vi sa till oss själva, min man och jag, att hit kommer vi nog aldrig mer. Nu har vi varit där flera gånger, visserligen bara korta vistelser. Syros är den ö som jag tänker på mest av alla öar jag varit på. Faktiskt finns Syros oftare i mina tankar än Amorgos!
Jag tycker också mycket om Tinos och förstår inte varför det tog så lång tid innan vi lyckades komma dit. Vi hade förutfattade meningar om att ön var tråkig och utan fina bad, men det visade sig vara precis tvärt om. Det är en toppenbra kombo, Tinos och Syros. Du får nog en härlig resa!

Anne
Svara med citat
Gammal 2016-01-25, 17:39

Tack Annwi...Ja, med resa nummer 16 till Tinos och bara nummer 2 till Syros (om man inte räknar 2 dagsturer), så är det ju ingen tvekan om vilken ö som drar mest!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2016-01-26, 10:10
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Ursprungligen postat av Annwi Visa inlägg
Jag tycker precis som du Lissi, det är nånting som gör att man inte riktigt fastnar för Syros. Ermoupolis är den stora behållningen och även den norra delen av ön med fina vandringar.
När vi första gången kom till Syros kom en svensk kvinna med förvånat ansikte fram till mig: hon utbrast - Ska ni gå av HÄR? För säkerhet skull sa hon det två gånger. Jag svarade ja på hennes fråga, och undrade om hon ville haka på. Nej, det såg inte trevligt ut, sa hon. Men efter att ha pratat med sin man gick de också av. Vi tog en taxi till Kini, och stannade fem dagar, och vi älskade ön. Sedan slog vi följe till Mykonos, Tinos och Santorini, och blev mycket goda vänner.

Idag är det Ermoupolis och Ano Syros som gäller. Fantastiskt fint, och fantastiskt god mat. Finns annat som är bra på Syros, som stränderna, men det är Ermoupolis och Ano Syros som gör att vi gärna åker dit.
Svara med citat
Gammal 2016-01-27, 11:27
mariamia61 mariamia61 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Jag skulle faktiskt kunna bosätta mig i Ermoupolis, tycker det är en helt fantastisk stad. Eller åtminstone vistas en längre tid där, kanske lära mig grekiska i Azolimnos. Då skulle jag antagligen bo nära skolan Omilo men ta bussen in till stan varje dag och bara njuta av alla gator belagda med marmor, alla båtarna, de mysiga tavernorna och det grekiska vardagslivet. Men jag skulle också ta mig tid att lära känna hela ön för jag tror att den har mycket mer att ge än vad man tror, vandra runt, bada på alla stränderna, praktisera min nylärda grekiska bland lokalbefolkningen.
Du får nog en fin vistelse på Syros Lissi!

Mia
Svara med citat
Gammal 2016-01-28, 13:41
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Ursprungligen postat av mariamia61 Visa inlägg
Jag skulle faktiskt kunna bosätta mig i Ermoupolis, tycker det är en helt fantastisk stad. Eller åtminstone vistas en längre tid där
Håller helt med dig. Fler borde åka till detta mini-Aten.
Svara med citat
Gammal 2016-11-29, 12:10

Nu har jag plockat ut bilder till ett fotoresebrev från fantastiska Ermopouli på Syros där jag bodde 4 dagar och 3 nätter i oktober. Om nu photobucket är på humör i kväll så ska jag försöka lägga in bilder. Under min vistelse hann jag med mycket. Promenader upp och ner på kullarna och i gränder, film och jazzkonsert på teatern och även en vandring vid Galissas med Syros Hiking Team.

Lissi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:02.