![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
åh så härligt ni kommer att ha... sitta på balkongen på Sea horse och titta ut på lilla hamnen, havet och folklivet...åh så avis jag blir....
![]() /emma |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har inte varit i molyvos men rekommenderar varmt en dagstur till Anaxos. Häääärlig strand - och jag tror bestämt att det fåniga men underbara tåget går dit.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Dessutom väldigt god mat i Anaxos på alla ställen vi åt
|
|
||||
|
||||
![]()
Kvinnokoperativet i Petra får ni inte missa. Finns en trevlig ouzeria ganska högt uppe gränderna som många gillar samt en gelateria med fantastisk utsikt från balkongerna. I hamnen när där ni ska bo gillade jag speciellt den gamla tavernan i hörnet.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Jag säger som Eva,missa inte Kvinnokoperativet i Petra,där åt jag de godaste fyllda zuccinblommor.
Monica ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack alla för tippsen. Det skall bli en upplevelse att komma dit. Vad jag förstår så är det bra och god mat på många ställen. Kvinnokoperativet är ett måste. Ligger det nere vid havet?
|
|
|||
|
|||
![]()
Ja men inte vid stranden utan vid piren i centrum
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Och både jag och min syster konstaterade att det var väldigt god mat på Lesbos. Vi var nöjda med i princip alla rätter. Och prisvärt
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
jag har inte varit i Molivos eftersom det är för backigt för mina (snart oanvändbara) knän. Men jag kommer definitivt att återvända till Lesbos. Hoppas du får det underbart
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag fick en seg biff med pommes på ett ställe som egentligen höll på att stänga på natten när vi just kommit. Men å andra sidan vem beställer egentligen det? Och det var gott, och supergoda pommes. (Som jag egentligen tycker sådär om) Och systern å andra sidan fick den godaste moussakan vi smakat. Så: be careful what you wish for
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag bodde i Molyvos när jag var på Lesbos förra sommaren i slutet på augusti och skulle testa Octupus eftersom jag hört mycket gott om den restaurangen, men den var stängd när jag kom dit
![]() Det var helt öde, det enda som vittnade om att det var rätt ställe jag var på var Octupus skylten. Bord, stolar och även taket var borta ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|