Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-03-13, 19:56
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Peloponnesos direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag kan riktigt se er framför mig. Visst är det fint i Koroni! Jag skulle så gärna vara där under lågsäsong. Är det mycket som är öppet?
Janne allt är öppet vad vi sett! Någon taverna verkar stängd men annars har det varit jättemycket folk I rörelse. Kanske beroende på karnevalen.
Idag var varmt och halvsoligt när vi vaknade, så efter en mager frukost på hotellet så gav vi oss iväg på promenad. Trappor uppåt ut ur Koroni mot havet på andra sidan Koroni genom olivlundar I 6 km. Gudomligt vackert! Vi kunde gå I kortärmat, men solen ville inte riktigt tränga bort molnen som tätnade och blev allt mörkare. Många foton togs! Efter att vi kommit tillbaks gick vi till ouzerian vid torget för en Fix och pikilia. Stor eller liten undrade servitören. Stor sa vi...och herrejisses så stor! Claes fick frossa I köttbullar, kalvkött och korv och potatis Jag tog små spanakopita och tiropita och saganaki. Ett fat med bröd, tomater, zatsiki, gurka och oliver delade vi på. Det blev vår lunch. Vi fortsatte promenerandet ett par km till efter maten. Klockan 15 började karnevalståget och det var fint, men inte så långt. Dålig ekonomi spelar in. Det mest gripande ekipaget speglade flyktingar I en båt över havet. Då vill man gråta! ...och himlen öppnade sig också. Ett flera timmar långt skyfall har dränkt gatorna I Koroni. Men oj vad folk som trängts på alla serveringar! Vi träffade Anneli och make Reijho ( ursäkta om stavning blev fel) och har pratat Grekland I flera timmar.. Tack snälla ni för trevligt prat och gott vin! Det är SÅ underbart att möta människor som förverkligar sina drömmar!!! Även Merete I Nafplio tilllhör dem. Lite avis blir jag.

I morgon blir det biltur I byarna runtom här...vädret ska bli fortsatt ostadigt...och inte gör det oss ett smack! Vi har det gudagott!

(...tyvärr blir alla isolerade I stora...kan inte hjälpa det)

Lissi
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:06.