![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror att Milia är en fantastisk plats för den som vill vila, njuta och äta gott. För den som gillar ekologiskt prducerat där hänsyn tagits till naturen. Där skulle jag vilja tillbringa några dagar men i år blir det inte. Vänner till mig har varit där och de var helt lyriska efter besöket.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
var ligger milia det stället känner inte jag till???
låter intressant... myssa |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Malia ligger några mil öster om Iraklion nära byn Stalos om det säger nåt ![]() Martinifk |
|
|||
|
|||
![]()
Byn Myrtos på södra Kreta kan jag verkligen rekommendera... Spenderade en vecka där i November för flera år sedan. Ligger inte så långt från Ierapetra om jag inte minns fel.
Minns att vi fick ett väldigt förmånligt rumspris... förmodligen tack vare Herr Grek. Vi och ett par holländare var de enda turisterna i hela byn... Vi hade eget kök på hotellet och fångade bläckfisk varje dag som vi tillagade och avnjöt med det lokala vinet (såldes i coca cola flaskor!). När vi tröttnade på bläckfisk gick vi på den lokala tavernan. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva Senast redigerad av Eva L den 2006-03-18 klockan 21:59. |
|
||||
|
||||
![]()
om milia,jag fick en länk av elisabet som visade jättefina bilder därifrån och info om tanken med det hela.
jag har passerat byn men tyvärr aldrig stannat till där. jag åker ofta inlandsvägarna till elafonissi och får ett så vackert landskap runt omkring. måste göra ett stopp där nästa gång. myssa..... |
|
||||
|
||||
![]()
När jag var på Kreta 1988 så hittade vi en bukt som hette Plakias....den låg rakt över ön från Rethymnon sett.....den var jättemysig, nästan som en lagun....det fanns knappt några byggnader förutom ett par disco som några tyskar hade byggt...synd...den skulle fått förbli obyggd...jag vet inte hur det ser ut idag...hade varit roligt att veta.....
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Göran |
|
||||
|
||||
![]() Citat: