![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() /Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har jag suttit och letat efter en tråd rätt länge! Den handlade om matbudget i Grekland. Hittar den inte
![]() Annars tycker jag att det perfekt att beställa veckan innan skolavslutningen. Veckan efter skjuter priserna i höjden. Kreta och Chaniakusten har många 2-stjärniga hotell som är billiga och har kanonläge. Och vid Agii Apostoli ligger Lidl ![]() /Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle göra som jag som jag alltid gör... Beställa flygbiljetter tidigt som jag brukar betala 1000-1500 för t o r... Sen bokar jag "mitt" lägenhetshotell väldigt billigt (är så billigt så det är hemligt
![]() ![]() ![]() ![]() // Malin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vi drömmer om den stora vinsten på trav varje lördag... idag gav 6 rätt 22 kr och det bidrog tyvärr inte till en extra resa ![]() // Malin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Men apropå billigaste resan. Nu ska du få ett kanontips av mig Erog - Thassos! Vasa? har du redan varit där? ![]() Nä, men alvar. Thassos är ju en av de billigaste öar jag besökt, vad gäller mat och boende. Sen att maten var den bästa och överträffade t o m Kreta. Det säger en del. /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Kul att höra! Ska dit i augusti
|
|
||||
|
||||
![]()
Skulle vi inte gynna den Grekiska ekonomin
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ha ha! Jag gynnar Grekland! Jag handlar mycket, och prioriterar inhemskt producerat, och unnar mig att ha det gott. Men alla har ju olika förutsättningar i sin budget. Att inte ha råd att åka alls lär ju inte gynna grekerna
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja vi gynnar åxå Grekland! 2 resor/år.
![]() Men frukostmaten tar vi oftast med oss som jag skrev tidigare. Allt annat vi stoppar i oss och gör betalas med euro och det blir en hel del. Åka ner på semester och snåla är inte speciellt kul men många måste göra så för att överhuvudtaget kunna resa. Förr, när barnen var små var resor inte ens att tänka på. Det fanns inga pengar till sånt ![]() /Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Aha - tar du med smör, bacon med mera från Sverige? I så fall hur gör du för att hålla det kallt ??
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Lägg ner allt i en påse. Toppa med en kylklamp och vips in i resväskan i några timmar. ![]() /Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Aha! Själv köper jag alltid allt på plats - utom toalettsaker. Men vänner i Grekland är glada för rökt lax så då kan man kanske våga sig på att ta med ett par paket
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag skulle också tipsa om Lesbos. Vi var där ifjol och följde med priset på charter under en längre tid och det var verkligen billigt och det var billigt att äta ute.
Välj lägenhet istället för hotellrum så är det lättare att fixa egen mat, ta med en liten flaska diskmedel hemifrån ![]() ![]() Om man gillar att se sig omkring så välj en ö eller ort med bra bussnät. |
|
||||
|
||||
![]()
I Hellas-turismens barndom (for 40 - 50 år siden), var det ikke uvanlig å overnatte på en strand, med ryggsekken under hodet og himmelen over seg. Skal man virkelig gå inn for en billig tur, finnes det mange steder hvor dette er mulig ennå, men er det noen som tør?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har inga direkta planer på att göra nån budgetresa så länge barnen är små, men i framtiden kanske man kan vara lite mer äventyrlig? Jag skulle gärna åka ner nån väldigt tidig vår eller sen höst utanför säsong. Ta med datorn och jobba en vecka bara för att se "det vanliga livet" där nere! Hade en flickvän för 25 år sedan som tillbringade en hel(?) sommar i grekiska övärden mestadels boende/sovande på stränder och med hela bohaget i en medelstor ryggsäck. Men sånt gör man bara i 20 års åldern... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Typ! Idag är man alldeles för bekväm