![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Innan jul är det gott att äta annat än julmat
I kväll blir det grekisk Mythos öl vi köpte på flygplatsen i kylen. Glas i frysen Steka dubbelpanerad (mjöl samt ägg) saganaki med citron till förrätt Sen klyftpotatis med citron, vin, olja o "Greek potatospices" i ugn Göra blandfärsbiffar med " Grerk meatballs Spices" och en klick Tsatsiki En eller 2 slurkar Ouzo. CD skivan vi fick av ägaren på Manolis Place i Rethymnion på i bakgrunden. |
|
||||
|
||||
![]()
Det där lät både gott och mysigt! 👌
Nu när ljuset kommer tillbaka återvänder även lusten och inspirationen ![]() I min frys ligger mina "grekbiffar" med fetaostfyllning och bara vill ut till servering. Det får bli en grekisk afton efter alla helgerna. / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Å vi firade gårdagens vintersolstånd med en flaska Mythos
![]() NickeLena ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, nu är man allt sugen på grekiskt. Vi avnjöt skaldjur i går afton, för att få lite distans till alla den kommande stinna julmaten. Det får nog bli något riktigt grekiskt i mellandagarna, tror jag.
![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Vilka matnjutare vi har här i forumet! När man är på plats, som jag, blir det givetvis inte lika lockande med grekisk mat. Tänk vad en stump falukorv i ugn med senap på skulle smaka! Paltbröd med vitsås kunde jag lida. Mammas pyttipanna med söndagsstekrester och tjock brun sås...varför inte lite pölsa med heminlagda rödbetor?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hade man allt så man skulle sakna den känslan... / Kajja ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|