![]()  | 

| 
	 | 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

Tänk på att vara försiktig med frambromsen, en bakhjulssladd är mycket enklare att reda upp!! Kör inte som alla andra, kör försiktigt istället. 

Peter  | 
| 

| 
|||

| 
|||
| 

Citat: 

Men visst går det att häva en bakhjulssladd om man har tur och vet vad man gör. Fast i en Grekisk oljefläck kan det gå förfärande fort...   Men man ska ha väldig otur för att råka ut för det. Och som du säger: kör man försiktigt behöver man inte tänka på detta.En annan Peter  | 
| 

| 
|||

| 
|||
| 

Citat: 

Men det är härligt att åka moppe. Vi har åkt massor med moppe i Grelkand, bl.a. på Skopelos och vi hyr alltid bara en och hustrun sitter alltid bakpå. På det viset råkar vi ut för samma olyckor   Skopelos är för övrigt en perfekt ö för moppe eftersom avstånden inte är så stora. Sten-Åke  | 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

Jag skrev att man ska vara försiktig med frambromsen! I Sverige kan du bromsa upp en moppe på framhjulet utan problem, men på den Grekiska asfalten är det näst intill omöjligt. Eftersom farten gör att bromsverkan flyttas till framhjulet och i kombination av dålig asfalt står jag fast vid: Använd frambromsen med försiktighet!!  

/ Peter, mopedist & motorcyklist i både Sverige och Grekland  | 
| 

| 
|||

| 
|||
| 

Jag besvarar detta, precis som jag besvarat Sten-Åkes inlägg på Caféet. 

Peter  | 
![]()  | 

| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |

| 

|