![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
Det var det verkligen! Hur gott som helst. |
|
||||
|
||||
![]()
Nu är jag hemma igen sedan ett par dagar, och håller redan på att kolla på nästa Greklandsresa. Får se vart det bär av nästa gång.
Tack alla för att ni fick mig att åka till Nafplio, det var nog det allra bästa valet! Har haft en perfekt resa, även om vädret hade kunnat visa sig från en liiite bättre sida kan jag tycka. Men några dagar på stranden blev det. Och en snabbvisit i Aten, där vi promenerade runt i Plaka och åt en fantastisk middag på Funky Gourmet. Inte så mycket grekiskt där, förutom den grekiska salladen i form av en sorbet... Helknäppt och spännande och dessutom gott. Förutom lammhjärnan, den lämnade jag faktiskt orörd ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tänk att vi var så nära varandra ! Plakas lite bortglömda, folktomma gränder är SÅ underbara..Hoppas ni hittade Anafiotika. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Häftigt hur liten världen är! Ja, jag tror att vi lyckades hamna där. Gick upp mot Akropolis och plötsligt var det inte en människa i sikte. Vackra, vita trappor, träd med bär som liknar björnbär och flera väggar med graffiti. Riktigt vackert och kändes inte alls som resten av Aten... (det lilla jag hann se).
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för trevliga rapporter och bilder! Tänk att man inte tänkte på att åka till Grekland för att skriva sina 5-poängsuppsatser. Men det var ju i börja av 70-talet,,,,,,
Det där med lammhjärna. En påskdag i Paleochora grillades det som vanligt lamm utanför Water Edge Cafe. Sen hade vi fest. Dom enda som åt lammhjärna var Haris son och hans 2 kompisar. Dom var i 12-årsåldern, och dom älskade den maten. Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag älskar att gå där. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag också, det är verkligen en liten oas i denna stora stad.
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|