![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Først blev man rigtig sulten (hungrig) og så kom lysten at rejse til Karpathos og spise alle stederne selv :-)
Mange tak fordi, du delte med os andre. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack så mycket Karin! Det är just detta som gör Kalimera så bra! Att du delar med dig och ger din personliga åsikt. Personligen har jag varit en gång på Karpathos, 2007 om jag kommer ihåg korrekt. Enligt vad jag minns var det en ö med fin natur och omgivningar. Olympos var ju speciellt! Sen fick Pigadia och maten mindre poäng av mig. Men matställen och smak, det är ju sånt som varierar. Vid tillfälle skulle nog Karpathos vara värd ett nytt besök.
Väntar ivrigt på foton och resten.... Tack ännu en gång! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Takk for oppdateringen
![]() - flott info, Karin ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Stort tack Karin för din som vanligt utförliga rapport. Alltid kul med lite nytt från kära Karpathos. Ser fram emot dina bilder!
Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Karin - vet du var i Pigadia man kan äta bra pasta och pizza i år?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Enligt utsago ska H Bala ha bra pizzor, men dit orkar jag inte gå. Den mycket pratsamma damen som inte låter oss äta ifred har tagit över glasskiosken mitt emot Kaniski och jobbar där på dagarna, så nu måste vi gå stora omvägar förbi den också. Hon släpper en ALDRIG!!! ![]() I år gav vi UNO en andra chans, och någon tredje får de inte. Seg, hårdtuggad och övergräddad botten. Inte ens med köttknivar kunde vi skära igenom den. ![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Aha, strålande, tack!
La Mirage, är det en av dem i räckan vid delfinfontänen? Det är för längesedan jag var på Karpathos ![]() I Bala - hon är alltså kvar där? Hon var ju så tjatig så att ens matupplevelse fullständigt förstördes redan första året! ![]() Edit - hittade ett youtubeklipp från La Mirage så nu vet jag var det ligger. |
|
||||
|
||||
![]()
Tusen tack för tipsen, jag ska vidarebefordra detta.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vassego'
![]() Idag fick jag meddelande om att den nya bensinstationen vid Arkasa har öppnat! ![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Mina anhöriga ska förresten bo på Parasol med sina två små, ingen i familjen är jättebevandrad i det grekiska köket så det låter toppen att den restaurangen är så bra, de kvällar som battingarnas ben behöver vila. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, jag kollade gamla inlägg för ett tag sedan och såg att du tipsat om El Greco som ligger mittemot, så jag lagrade det i minnet för deras räkning. Blev lite besviken när du skriver i den här tråden att det blivit sämre, det var ju otur. Samtidigt, har de okej souvlaki och burgare bör det ändå kunna vara ett alternativ för den här familjen.
Tack för tipsen! |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|