![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag nöjer mig med de underbart vackra foton från snöiga Jämtland och andra ställen som överflödar Fb! Mina barn bor i mellansverige och har haft och inte haft snö, olika var gång man pratar med dem.
Fastar gör vi inte, men av andra skäl än religiösa har vi minskat på köttätandet så vi skulle lätt kunna ta till oss de grekiska rutinerna. Idag blir det fasolada, som min man gör i storkok och som vi äter med lök och oliver och rostat bröd. Det är en fin tid framför oss nu, varje dag mer blommor och fyllig grönska. |
|
|||
|
|||
![]()
Va skönt det låter med sol,värme och blommor.
Själv får jag göra som grannens pojke gräva en stor grop elda å grilla korv. Våra vänner på Samos är också oroliga över vad Han i turkiet ska hitta på. Vecka 10 ska vi fara till nordväst Jämtland å kolla läget. Nyfikna jag undrar om du varit på skolresa till Hällingsåfallet? Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Här i Småland har vi idagarna fått 20 cm snö, så riktigt vinterväder o ingen sol. Men om 4 veckor så sitter även vi o tittar på havet i Loutraki.
|
|
||||
|
||||
![]()
Alla längtar till solen!
Piam, inte till Hällingsåfallet, vad jag minns, men Glösabäcken och hällristningarna, är det samma ställe? Våra skolresor var ganska beskedliga:i trean till Strömsund med buss från Lit, min kompis spydde hela vägen...det fanns en bassäng där vi fick bada! och så en fabrik i Ulriksfors där man färgade tyg till blåbyxor, luktade förfärligt. Mellan sexan och sjuan med tåg till Göteborg, spännande -vaknade mellan illgula rapsfält och åt våra mackor, sen traskade vi runt i Göteborg en vecka, sjöfartsmuseet, botaniska, Liseberg, Paddan...lärarna var nog helt utmattade när vi for norröver igen. Vilka minnen... Även här har det regnat i natt efter ett jättelikt oväder i går kväll, nu ser jag att molnen bryter opp. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|