Citat:
Ursprungligen postat av Carina64
Jag och sonen hade tänkt ta en flygstol till Aten och sen fortsätta till Naxos i juni. Men nu kommer det jobbresor ivägen. Är det klokt att åka i augusti då både priser och värmen stiger rejält? Jag har aldrig varit i Grekland i augusti utan föredrar maj-juni, då det är alldeles lagom värme i min smak. Vad tycker ni? Skall jag trots allt köpa biljett med Sterling 19 augusti (vansinnigt billigt) och chansa på att vi klarar oss utan värmeslag eller åka trots allt i juni och klämma in tre resor på raken??
Hur skulle du göra?
Carina
|
Hej Jag har varit i Grekland både i maj juni juli augusti och september och det kan faktiskt vara väldigt varma alla dessa månader I juli och augusti vet man i och för sig att det ÄRvarmt, och vi var i juli sist och det var hett Men ser man till att sticka iväg skapligt på morgonen och håller sig vid vatten och har dryck så är det kanonskönt om man tycker om sol o bad Kvällarna är ljuvligt ljumma och vattnet också ( i maj kan det vara väl kallt i vattnet) Luftkonditionering på rummet är ett MÅSTE så ni får sova Då blir resan ett soligt minne Ha så skönt (Jag åker i början av augusti)
Benita