![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Vi växlar alltid till euro på forex i sverige och har "Cash" med oss. Visa kortet ser jag mer som en reserv...vi har blivit av med kort vid två tillfällen då bankomarer har "ätit upp" vårt kort. Detta kanske är extrem otur men ställer till en massa onödigt besvär. Under våra resor har vi noterat att vi alltid fått bättre kurs på banken i Sverige än om vi skulle växlat på bank på resmålet. Nu åker vi mest charter så det rör sig inte om så stora summor som när man luffar runt länge, då kan jag förstå att man inte vill bära på sig så mycket kontanter. |
|
|
|||
|
|||
|
Vi använder alltid Visa,men en sak som vi råkade ut för var att hotellnyckeln(med magnet)gjorde vårt kort obrukbart.
Så förvara inte ett kort nära en sån nyckel.Min sambos kort funkade som tur va
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Kallithea |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Det är riktigt att vissa bankomater fungerar som så att man manuellt måste avsluta uttags-proceduren för att få ut kortet. Av alla bankomater som finns här i Rethymno har jag dock bara stött på en eller två som funkar på det sättet, i de andra bankomaterna så skyfflas kortet ut (under ett pip-pip-ljud!) före det att pengarna kommer. Calle! |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Rethymnon har jag också bott i, men det var för sju år sedan och då vet jag inte ens om jag ägde ett bankomatkort. Kallithea |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|