![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Har inte kryssat med sådant ”monsterfartyg”. Är fullt nöjd med den grekiska flottan måste jag säga. 🚢 Skulle möjligen kunna tänka mig att åka med Hurtigrutten någon gång. Kanske...
MVH zakka |
|
|||
|
|||
![]()
Fortsätter ang Hurtigruten... en fantastiskt häftig upplevelse.
Vi bilade till Tromsö (inte nyss, för 20 års sen), på hemvägen ville vi åka lite Hurtigruta. Så, två på natten i Tromsö åkte vi ombord. Köpte en påse Potetgull och två Ringnes öl och satte oss på soldäck. Midnattssol. Så otroligt vackert! Vi åkte prick ett dygn, verkligen lågprisvarianten. Ingen hytt eller mat ingick. Men vi såg Lofoten, späckhuggare och var in i Trollfjorden. Vid Saltstraumen var våra 24 magiska timmar över och vi åkte av. Parkerade lilla bilen, fällde bak ryggstöden, fram med täcke och kudde. Sov några timmar och fortsatte bilåkandet hem sen. För att så småningom upptäcka att jag slarvat när jag satte i filmrullen i kameran. 135-filmen hade aldrig hakat fast, utan var oexponerad, så kan det gå ![]() Men en underbar tur med kryssningsfartyg, (kanske nog lång) det hade vi i "våra" minnen. ![]() Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Vilken härlig berättelse!!! 😀 Synd på filmen men då får du ju en anledning att göra om resan nickelena 😉
MVH zakka |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jo tack
![]() Om vi väntar bortemot 15 år till, så är vi nog mer i samma ålder som övriga resenärer ![]() Jag vill gärna åka Hurtigruten nån mer gång, men det räcker gott med en delsträcka... Har för övrigt lagt undan systemkameran med 135-film ![]() Lena ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det var ju en riktig klassiker, man fick det rätta motivet framför sig och hoppades att man skulle få plats med en bild till innan rullen är slut, och visst råkade den extra rutan finnas med så man fick kanonbilden, och en till, och en till. Och till slut insåg man vad som var felet.
En annan klassiker var ju att filmen lossnade ur kassetten så den inte åkte tillbaka, då man öppnade bakstycket på kameran så ser man att hela filmen är kvar otillbakarullad. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle nog kunna ta en kryssning med Onassis gamla, legendariska båt Christina. Men då borde någon bjuda mig dit. Och det kommer nog inte att hända.
![]() http://greece.greekreporter.com/2018...us-port-video/ Tycks vara lite oklart vem som äger båten nuförtiden. / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Christina, ja. Har aldrig sett den båten, men lite kändiskänsla kommer här: min svärmors brors frus syster var gift med en trevlig man som var i besättningen på Christina...han hade med sig en del presenter när han gick i land, en sällsynt händelse. Som pensionär kunde han berätta mycket, men jag kunde tyvärr inte så bra grekiska då.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|