![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Idag vart det lilla öturen.
Mytilini,Chora och Koumadarei Fika på panorama och shopping hos Popis. Lunch i Pythagorion å mera shopping Hur ska detta sluta? Blåser på fortfarande,så här brukar det inte vara,igår när vi var på Mykali fick jag lägga mig i solen för jag frös under parasollen.Jag skrev ju om att det aldrig brukade vara några svenskar på Mykali,nu minsann har dom hittat dit. Vi var ner till stan och åt igår och det är mest tomma skyltfönster och till salu skyltar.Så tråkigt! Kan hända att det är bättre fart på gågatan bortanför torget,det får vi kolla. Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Är det i Samos stad det är så?
|
|
|||
|
|||
![]()
ja det är i Samos stad.
I både Kokkari och Pythagorion är det mycket folk. 2006 var det en jädrans fart nere i stan och Kalami blomstrade,nu är det inte mycket till liv här och det är jättetråkigt.Det är klart att krisen gjorde sitt till och sen kom alla flyktingarna så det har varit tunga år. Dom är på borgmästarn hela tiden att vägen till Kalami ska asfalteras,dom gjorde en bit för två år sen och så vart det inget mer. På den nya Ringvägen armerade dom fel så efter ett par år rasa det ner stora stenar på ena vägbanan,dom ligger kvar fortfarande eftersom ingen tar på sig ansvaret.Nu har det visst varit ett ras till alldeles ovanför Kalami. Pia |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Oj oj vad tiden går i finvädret här uppe i Jämtland. Vi har drabbats av en del bränder runt omkring i länet även nära stugan.
Men det är med sorg i oss vi ser vad som hänt runt Aten tragiskt. För inte så länge sedan var det 330 dagar kvar till älskade Samos. Och i dag när vi kollade nedräknaren var det ju endast 30 dagar kvar Så den 25 nästa månad har vi landat på Samos säkert badat säkert intagit en god lunch och säkert en stor Mytos. Tre veckor med utgångspunkt Hotel Arethousa Potokaki. Hälsa på alla bekanta ❤️ Vespan är redan bokad så det blir många utflykter uppe i bergen. Ja det skall bli underbart. // Kerstin & Janne. 🌞🌞 |
|
|||
|
|||
![]()
Ni får ha det så bra.
Jag försöker rodda ihop resan så allting ska stämma för 12 pers. Ungfolket är klara men för oss vart det ändrad tid på hemresan Airtours håller på att förhandla med SAS få se hur det går.Istället för att komma hem på eftermiddan så landar vi efter midnatt. Jaja inget å hänga läpp över,finns dom som har det betydligt värre med bränderna både hemma och i Grekland. Pia |
|
||||
|
||||
![]()
10 dagar kvar. Nu är det ju nära dax att börja plocka fram det som skall packas ner. Ja det är väl ingen panik men skönt att det ör koll på allt.
Hösten har gjort sig påmind dom sista dagarna men det är väl så. Bränderna har falnat ut här i dom Jämtlänska skogarna och det är skönt. Som sagt 10 dagar sedan Potokaki och Hotel Arethousa tre veckor. |
|
|||
|
|||
![]()
Det vart höst på en gång,lördagkväll hade vi 10 grader,så idag åkte trädgårdsmöblerna
in och vi börjar räkna ner vi också.Fast vi får räkna veckor,men det gör inget för vi ska till Samooooos! Ha det så skönt,spara lite sol och varmt i vattnet åt oss Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Självklart Piam spar vi sol och badvänligt vatten. Kollade nu på Kalimeras nedräknare 1 dygn och 12 timmar. Väskorna är så gott som packade för dom tre veckorna i Potokaki. I morgon bitti styr vi kosan mot Arlanda och Good Morning hotel det blir en kort natt där natten mot lördag 03.30 dax för lite frukost 04.00 går sedan bilen upp till Arlanda och 5:an.
Det kommer nog dagligen rapporter från våra aktivitet på Samos. // Janne. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag ser fram emot era rapporter! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Äntligen får ni åka å i tre veckor.Härligt!
Jag håller på att planera några utflykter Vi får se vart vi hamnar,kanske bara blir till en strand,men jag hoppas att tålamodet hos dom mindre räcker till en lite längre tur. Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Ja Piam det finns ju några stränder att välja på. Vi lämnar nu Östersund +8 och regn. Nästa stopp Good Morning hotel Arlanda. 🌞🌞
|
|
|||
|
|||
![]()
Önskar Er en skön vistelse på Samos
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja nu är det under 1 dygn kvar till avresa.
Ha det underbart på fina Samos! Kul att du kommer att skriva rapporter. Alltid lika underhållande ![]() Flye safe ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ha det underbart på Samos och ta gärna en tur till Agathonisi i ett par dagar!
Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Vink, vink från Kalymnos, vi är ju nästan grannar...akrites kallas vi som bor ute på kanten...ha det så bra, bästa vädret nu framöver.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vem längtar inte till Samos.....två år sen jag tog en vecka i september.....Haha, piam, du såg ut som en fågelholk! Skrämdes bara lite! Men 2019 blir det definitivt 14 dagar!!!!! Måste! Även om Gotland i sommar nästan varit lite Samoslikt!
|
|
|||
|
|||
![]()
Hoppas vi är där samtidigt så vi får träffas!
Pia |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|