![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Åh Monica vilka härliga tankar kring husmanskost, både svensk och grekisk! Det vattnas i munnen när jag läser...
![]() ![]() MVH zakka |
|
|||
|
|||
![]()
Intressant inlägg Monica. Av de rätter som du räknade upp har jag bara ätit briam och fasolaka (tycker mycket om båda). Blev nyfiken och var tvungen att kolla upp de andra rätterna och hittade alla utom menemeni. Vad är det för något?
|
|
||||
|
||||
![]()
NU blev jag hungrig!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Menemeni är väl ett lokalt namn, vet inte varifrån, men det menas en omelett eller äggröra där man först mjuksteker tomater, lite paprika och vad man vill, och sen rör ner äggen.
(Min huvudsakliga näring om jag inte behöver laga för mer än mig själv...) |
|
||||
|
||||
![]()
Blev sugen o lagade Menemeni till lunch, det blev supergott. Ska lägga till lite vitlök nästa gång.
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Det brukar bli grekisk sallad för mig, flera i veckan, men av någon anledning känner jag att här hemma i Sverige blir det - trots en del lokala råvaror nu - bara en blek imitation. Hur kan man hotta upp sin bondsallad så att den smakar som i Grekland? Har du tips Monica? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Tack Monica för att jag blev påmind om denna maträtt som jag glömt bort att jag skulle testa nångång. / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Náse kala!
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|