![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - vi har bodd som nærmeste nabo til "båten på taket" og der heter det Imerovigli, - fortsatt like vakkert, minst ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Med stor risk för att vara tjatig, men jag tycker att Olympos på Karpahtos gjorde stort intryck,mär man fick syn på den där uppe på berget
![]() Och Pothea på Kalymnos är hur vacker som helst när man kommer med båten och ser staden i det fina Grekiska ljuset ![]() Sedan är ju trafiken där lite en annan sak och värmen också. Kokkari på Samos tycker jag också är vacker ![]() Sedan finns det ju väldigt många vackra byar,men kom och tänka på dom här tre först. Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag tyckte mycket om gränd-systemet i Olymbos också; trånga, krokiga och många är de, men man vet alltid var man är på väg, för antingen lutar de uppåt eller neråt - och går man uppåt kommer man till torget vid kyrkan oavsett vilken gränd man är på. Sånt gillar jag - fast det kanske inte räknas till vackert ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Veronica |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Imerovigli ligger i fortsettelsen av Thira (Fira), litt høyere opp langs calderaen ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Inseglingen till Katapola på Amorgos är det som finns i mitt minne som oerhört vackert. Var där för tio år sedan och i år återvänder jag dit för att visa detta vackra för min familj.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|