![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi tar alla tillfällen att fira. Även födelsedagar. Tyvärr fyller jag år i februari så jag har aldrig firat någon födelsedag i Grekland. När jag senast fyllde jämt firade vi på Malö i Bohuslän. När jag fyllde 40 år firade vi med dunder och brak i Thailand då vi båtluffade där.
Camilla fyller år i november så det är mer görligt att fira i Grekland än i vad det är i februari. När hon fyllde 40 år firade vi det på Naxos. Mycket rolig födelsedag som tar för lång tid att berätta om. ![]() Fylla 40 år på Naxos i november. Camillas mamma fyller i slutet av oktober. Henne har vi firat i Grekland, när hon fyllde 60 år och när hon fyllde 65 år. Båda gångerna på Kreta. När hon fyllde 60 hade vi planerat att fira dagen i Balos, och det gjorde vi också, det var bara det där med vädret. Jäklar vad kallt det var! ![]() Fylla 60 år på Kreta i oktober. Min mamma har vi firat två gånger i Grekland, dels när hon fyllde 60 och dels när hon fyllde 80. Båda gångerna båtluffade vi i två veckor. Så himla kul. Det var under den första resan hon blev varse vad Ella betyder på grekiska. Om det kan ni läsa här. |
|
|||
|
|||
![]()
Kan inte tänka mej ett bättre ställe att fira jämn födelsedag på än i Grekland har gjort det 3 gånger. 1998 firade jag 40 år med att några månader efter själva "riktiga"dagen båtluffa 3 veckor med mina döttrar då 10 och 12 år gamla var då på Santorini, Naxos, Koufunissi och schinoussa och då blev Naxos vår favorit.
2008 uppfyllde jag en dröm om att åka till Amorgos när jag fyllde 50 åkte då med en vän i nästan 3 veckor från slutet av april var då även på Naxos och Koufunissi. 2018 var det 60 års resa med särbo till Kreta med Paleochora och Chania i slutet av april där vi hade fina dagar. Förutom att fira högtidsdag i Grekland så åker vi oftast i september då vi tycker vädret är så lagom. Men längtan till Grekland är ständigt närvarande och då är Kalimera det perfekta stället att vara på när man inte kan vara på plats på riktigt |
|
||||
|
||||
![]()
30 år var det Fotbolls-EM i Gbg som gällde. 40 år var det spädbarn, som tog tiden. Men vid 50 år så blev det en resa till - Sardinien! Inget fel med det, då det var jättetrevligt. Men vrf åkte man inte till Grekland, som det sommarbarn man är?
Men klarar jag mig till 60, så blir det banne mig Grekland! ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Varje dag är en bemärkelsedag..så länge vi lever
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag som är ett novemberbarn firar inte i Grekland men inför min 40-årsdag så blev jag kidnappad av man o döttrar på jobbet, en dag i augusti år 2000.
Chef o kolleger var involverade. Lurades till ett "viktigt möte" i konferensrummet. Ledningen skulle komma från Växjö ![]() Satt med anteckningsblock o penna berädd att insupa information. Det knackar på dörren och in kommer man o döttrar!! Jag fick panik ![]() ![]() Jag har ett viktigt mööötee!! Då drog maken fram biljetterna och sa: Kom, nu ska du till Grekland! Jag lipade, kvinnliga kollegor lipade och min chef (man) gnuggade sig i ögat. Nästa dag lämnade jag stundande inventering mot mitt första besök till Grekland! Jag blev helt frälst!! Och på den vägen har det varit nu 2 ggr/år sen dess ![]() ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() MVH zakka |
|
||||
|
||||
![]()
Jag som fyller i februari har nog de sämsta förutsättningarna för att fira i födelsedagen i Grekland. Det närmaste jag har kommit min födelsedag var en resa i början av mars, och det var skitkallt!
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har varit många ggr i Grekland på min födelsedag då jag fyller i en bra månad
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|