![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
så nu har jag gjort stora vikos vandringen samt hunnit vila upp mig lite efter
![]() Men nu har jag rört mig vidare och passar på blanda lite sevärdheter med sol och bad på vägen till avslutningen på denna resa vilket blir ett par dagar i Nafplio! |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har bara sett Vikosravinen från ovan(klostret)
Det räckte för mig. Bra gjort att göra den vandringen ![]() ![]() Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Även jag har bara sett Vikos från ovan, och då sa jag till mig själv: här måste jag vandra någon gång. Det är väldigt många år sedan och jag har fortfarande inte vandrat i Vikosravinen. Men än finns det tid.
Tack för din rapport Mahava och ha en trevlig avslutning i Nafplio. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tackar, hoppas ni kommer iväg nån gång o kan göra vandringen
![]() Framme i ett nästan kokande nafplio nu efter ett stopp vid RioAntirrio bron som jag roade mig med ta en promenad över igår, väldigt häftig kunna komma så nära ett sådant landmärke. 35 c här idag och imorgon ska de tydligen kunna bli upp mot 40 grader, en ny men lite mer lokal värmebölja har slagit till! Imorgon ska jag gå till karantona stranden har jag tänkt men annars mest ta det lugnt och vila upp mig ordentligt |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hoppas att du klarar dig från den värsta värmen. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ha det så härligt i Nafplio, trots värmen. Är det mycket folk där? Säkert mycket folk på stränderna också när det är så hett.
/ Anne ![]() nyss hemkommen från norra Portugal där vädret vid havet inte alls var för hett. |
|
|||
|
|||
![]()
Var relativt lugnt i Nafplio, trodde de skulle komma mer folk för helgen men de gjorde de inte, iaf inte på fredagen, halvtomt på restaurangerna, några var stängda, bla den längst ut som det tipsas om på visitnafplio o som jag tror du va på Alala
Nu är jag hemma igen efter ett avslut på Cokkinis, han med frukost på hotellet, helt bedårande avslutning o äta frukost där med utsikten över medelhavet Ska försöka ge mig på att ladda upp lite bilder o försöka få till nån form av resebrev ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Läste också i en fb-grupp där någon kommenterade att det var förvånansvärt lite folk i Nafplio. Märkvärdigt. Vi var ju där i april ifjol och då fick jag den känslan att på sommaren kommer det nog att vara mycket folk där. I synnerhet på helgerna när grekerna kommer. Visserligen var det val just nu så kanske det hade med saken att göra. Och under sommarmånaderna har ju grekerna många andra ställen att välja på också. Synd att Agnanti var stängt, betyder säkert att det var lite folk då. Bättre lycka nästa gång. Den goda glassen åt du i alla fall.
![]() Hoppas du hinner och orkar med en liten rapport. Men som sagt, back to work först! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tack för dina rapporter både här och där. ![]() Välkommen hem! ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|