![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Javisst, Elisabet, är det så. Alla öar passar inte alla. Därför är det ju av vikt att fråga sig _varför_ personen ifråga gillade/inte gillade stället, annars är det ju meningslöst.
Men men, forumet är väl till för att ex dela med sig av erfarenheterna! ![]() Hej från Lena*. |
|
|||
|
|||
![]()
Det här forumet är toppen!
Tack alla för era råd och syn på dom olika öarna. ![]() När jag själv tänker tillbaka på mina öluffar för ca tio år sedan så var det dom mindre öarna dom bästa. Antiparos med ett väldigt litet utbud gjorde att "alla" samlades på samma ställe. Ung som gammal, par och singlar! Det tycker jag var väldigt mysigt och man träffade massor av nya människor. Där blev det så att vi tillsammans med andra vi träffade, hyrde en villa vid huvudvägen. ![]() Dom senaste två åren har jag varit på typiska turistorter. Där är man så anonym och det vill jag inte ha. Finns det en eller två mysiga barer med musik och bra stämning så är vi helnöjda. Att det finns alternativ till att gå och dansa någon gång är det också trevligt, men inget måste. Vi orkar inte längre som vi gjorde förr.... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[INDENT][Dom senaste två åren har jag varit på typiska turistorter. Där är man så anonym och det vill jag inte ha.
Finns det en eller två mysiga barer med musik och bra Ja då måste ni ju välja Karpathos då ![]() [/INDENT] |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Hoppas att du hittar någon bra ö. Jag tror också att Naxos kan vara ett alternativ - har hört massor av bra om den ön! |
|
|||
|
|||
![]()
Nej, det har jag säkert inte gjort. Självklart finns det mer av alla öar att upptäcka. Men jag känner att Rhodos har jag provat två gånger och är nöjd med det. Så nu är det dax att leta vidare..
![]() Senast redigerad av inkfish den 2006-04-26 klockan 22:54. |
|
||||
|
||||
![]()
Karpathos är helt rätt....eller varför inte Lesbos. Båda öarna har en bra prisnivå (inte alls lika dyrt som i kykladerna). Dessutom finns tillräckligt stora "städer" (läs byar) som kommer att tillgodose ert lystmäte vad gäller både nöjen/barer och shopping. Ha så kul/Liselotte
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Har just nu två öar bokade. Det blev Karpathos och Thassos! Nu gäller det bara att välja ![]() Det lutar faktiskt åt Karpathos som jag läst så mycket gott om här! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag måste bara säga det att jag inte upplevde Karpathos nattliv som så vidare bra
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om ni nu ändå funderar på Corfu så är det fetklart ett bra ställe!
http://www.aftonbladet.se/vss/resor/...668883,00.html ![]() Senast redigerad av ricky den 2006-04-28 klockan 00:40. Anledning: fel länk |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla suveräna tips!
Det är otroligt svårt att välja ![]() Lite får vi se vad som finns kvar att välja på, eftersom vi reser en "svår" tid.. |
|
|||
|
|||
![]()
Testa kanske östra Kreta ,Hersonissos är ju populärt bland svenskar
men jag bodde en gång i Malia ett par km mer österut där var ganska bra drag då och inga svenskar. IOS är ju aldrig fel , bra stränder, farout, ,,Totala lugnet kanske Folegrandos,händer inget.. mitt tips Testa östra Kreta. Senast redigerad av inkfish den 2006-05-07 klockan 00:11. Anledning: för långt citat |
|
||||
|
||||
![]()
Karpathos kommer inte att göra er besvikna. Gott om nattliv och definitivt mer än ett disco om ni åker under högssäsong. Här kan ni roa er på ställen som nästan bara spelar grekisk musik och inte stänger förrän solen går upp.
Eva |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|