Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-10-14, 01:00
Kajjas avatar
Kajja Kajja är uppkopplad nu

Reg.datum: maj 2015
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Inte ett inlägg om Grekland men om viruset.
Som den nattugglan jag är så kommer tankar och reflektioner bäst när det är lugnt o värmeljusen fladdrar i mörkret.
Varför, varför hade Trumpen ett valtal igår med tusentals människor som trängdes som packade sillar? Varför gick Ebba, en folkvald politiker, ut o festkramades och partajade i dagarna? Varför har Stureplanskrogarna plötsligt öppet och fullsatt som om ingenting hänt? Varför måste ishockey och fotbollsmatcher spelas mitt i en pandemi?

Såå många Varför!! Hur kan allt detta vara viktigare än att pausa och få slut på eländet?!
Det klagas med höga röster från kultur och sportevenemangen om restrektionerna.
Har dom inte fattat allvaret?! Hur skulle det se ut om alla med "vanliga" arbeten gick ut och beklagade sig för minskade arbetstider, konkurser etc.
Nu ökar smittoantalet igen och är högre än när det var som värst i början!!
Munskydd i all ära..hjälper kanske mot att sprida virus om det används rätt, men AVSTÅND i alla situationer är nog vad som gäller.
Så..nu känns det lite bättre...
/ Kajja
Svara med citat
Gammal 2020-10-14, 14:15
UllaCs avatar
UllaC UllaC är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Inte ett inlägg om Grekland men om viruset.
Som den nattugglan jag är så kommer tankar och reflektioner bäst när det är lugnt o värmeljusen fladdrar i mörkret.
Varför, varför hade Trumpen ett valtal igår med tusentals människor som trängdes som packade sillar? Varför gick Ebba, en folkvald politiker, ut o festkramades och partajade i dagarna? Varför har Stureplanskrogarna plötsligt öppet och fullsatt som om ingenting hänt? Varför måste ishockey och fotbollsmatcher spelas mitt i en pandemi?

Såå många Varför!! Hur kan allt detta vara viktigare än att pausa och få slut på eländet?!
Det klagas med höga röster från kultur och sportevenemangen om restrektionerna.
Har dom inte fattat allvaret?! Hur skulle det se ut om alla med "vanliga" arbeten gick ut och beklagade sig för minskade arbetstider, konkurser etc.
Nu ökar smittoantalet igen och är högre än när det var som värst i början!!
Munskydd i all ära..hjälper kanske mot att sprida virus om det används rätt, men AVSTÅND i alla situationer är nog vad som gäller.
Så..nu känns det lite bättre...
/ Kajja

Jag håller helt med dig Kajja. Det är många nu som säger sig "vara trötta på viruset" och det är vi väl alla men vi MÅSTE fortsätta kämpa.
Ulla
Svara med citat
Gammal 2020-10-14, 15:26
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag är också TRÖTT på detta men har börjat vänja mig nu. Jag jobbar som vanligt, inga problem och jag har inga problem med den delen av kollektivtrafiken jag faktiskt måste vistas i. JAG håller avstånd, utsätter mig inte för något i den meningen. Märker jag att andra inte håller avstånd gentemot mig så flyttar jag på mig i den mån det är möjligt.

/ Hasse
Svara med citat
Gammal 2020-10-14, 17:26
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Är också supertrött på den här situationen, men jag följer fortfarande alla rekommendationer, precis som jag har gjort hela tiden. Trist javisst, men absolut nödvändigt.

Och på tal om Covid-19 så är det nu obligatoriskt att bära mask utomhus i hela Grekland, där det är trångt och svårt att hålla avstånd.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:41.