![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
En del bilder liknar dom jag tog häromdagen!
Har varit till Votsalakia en gång förut,aldrig till Marathokampos,så det var en ny bekantskap. Vi var till Manolates idag,väldigt lite turister mot hur det brukar vara. Åt lunch på AAA som flyttat ner till Agios Kristianos. Rätta vägen mot Karlovassi var avstängd Så bilarna fick trängas på en smal liten gata,hur dom kom runt med långtradarna utan å träffa nåt hus vete sjutton!duktiga chaufförer👍 Pia |
|
|||
|
|||
![]()
Kul att vi nyligen och delvis har ”gått” i varandras fotspår.
Marathokampos rekommenderas att besöka. Det första intrycket är kanske sådär, men väl inne i de vindlande gränderna, vilka går kors och tvärs i något för mig helt ologiskt mönster, upptäcker man det speciella. Den som på förhand vet att benen inte bär upp- och nedför en oändlig mängd med trappsteg, ska vara försiktig och så gott det går hålla sig på en horisontell linje. Om det nu går! Oavsett, jag gillar Marathokampos mer än de byar som har blivit väl mycket ett mål för den stora skaran turister på Samos. |
|
|||
|
|||
![]() Lunch behövdes, men här vid infarten till Kastania borde jag ha anat oråd. Under de senaste 10 minutrarna hördes några hundskall, en tupps hesa halade och några kacklande höns. Inget annat! Jo, vindens sus i träden. Jag stannade och funderade över om det hade sett ut såhär (ungefär) när befolkningen lämnat sin by i bergen på Tilos - den övergivna byn. Intakta hus, gator och mycket annat. Här var det möjligt att ”ta” på tystnaden, numera i sig en lyxvara. Nåväl - torget och lunch väntade……kanske |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med dig fullständigt. Det är en underbara by som man gärna går vilse i.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|