![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för era svar! Ja, det var det obebodda klostret jag syftade på, det andra har vi varit till - och kommer säkert besöka igen, sååå vackert och otroligt spektakulärt!
Tyckte vandringen till det obebodda verkar vara fin, hm, får väl testa om 3-åringen orkar med hela vägen fram. Ngn idé att ta med vagn-av-mindre-typ? Eller är stigen mer ett stenröse? Väntar på Janne-svar också! ![]() Ja, Mera Kalimera-guiderna är toppenbra, har Naxosguiden. *Greklands-frossa* ![]() Hej från Lena*. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Det är verkligen en härlig vandring upp till klostret, speciellt i maj då det är grönt och frodigt. Vandringen lämpar sig även för ovana vandrare. Ett år när vi var på Amorgos pratade vi om vandring med våra grannar på Eleni Rooms. De hade aldrig vandrat och skulle aldrig heller göra det. Stranden lockade mer än att – ”slösa tid i bergen”. Men vi pratade (tjatade) om vandringen till klostret och till sist lyckades vi övertyga dem att det var värt ”besväret”. Kvällen efter mötte vi dem i trappen med varsin pizza i kartong, de hade gjort vandringen och var helt saliga, de tackade många gånger för att vi lyckats ”lura” dem. Men det hade tagit på krafterna, därför blev det hämtpizza, att gå ut och äta fanns det ingen ork till. ![]() Citat:
![]() Vägen till vänster går till Tholaria, stigen till höger går till klostret. ![]() Ibland är en kärvänlig åsna på klostergården, ibland är han lite väl kärvänlig. Som när denna bild togs då vi fick springa därifrån. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De blir ju så rysligt less när de blir det. Så var i alla fall mina när de var små; sprang hur långt som helst så länge det var roligt, men gick inte att förmå att ta ett enda steg när motivationen försvann. Janne, fina bilder. Ser härligt ut! Man vill dit ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Bärstol, ja...det hade ju varit nåt. Men då ska man ju släpa med den från Sverige också...hm. Men det var ju ett alternativ, tack för det tipset!
Få se hur vi gör, vandringen låter onekligen lockande, och Jannes bilder gjorde ju inte suget mindre. Tack Janne! ![]() ![]() Om inte annat så är det ju bara att vända om innan målet är nått så att säga. Nu vet jag ju ungefär vad som väntar! Tack alla! Hej från Lena*. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|