![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi träffades i Katapola 2022 och jag hoppades att vi skulle träffas nu på Naxos, men ni åker ju vidare till ert älskade Folegandros och jag kommer till Naxos den 29 april för vidare färd till Amorgos. Men vi kommer säkert att träffas igen!
Vi har firat en grekisk påsk på Folegandros och den glömmer jag aldrig. Grilldoften låg tät över byn. Klockarna i dom 2 kyrkorna i centrum motringde varande, så ljuv musik uppstod! Vi fick också erfara att man skulle äta den grillade lammet eller geten tidigt, då det bara var benen kvar när vi gick ut för att äta! Men fina påskägg bjöds vi på! Ha det gott önskar Birgitta! |
|
||||
|
||||
![]()
Ja det hade varit så trevligt att ses igen Birgitta 🤗 men det får bli en annan gång Kanske på Amorgos eller Paleochora som vi har planer på att besöka till hösten
Ja påsken på Folegandros är verkligen speciell Trots att vi firat den där flera gånger så är det alltid något nytt vi lär oss Men att få gå i processionen bakom den fina ikonen och besöka hus efter hus och där bli bjudna på diverse godsaker efter att huset välsignats är en fantastisk upplevelse Ha nu fina dagar på Amorgos när du kommer dit Ing-Marie och Kenth |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|