![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Tidiga morgnar i Grekland är ljuvliga!
Att dricka första koppen kaffe på balkongen, njuta av stillheten, fågelkvitter, en avlägsen getbjällra och se solen som stiger upp bakom berget. Klockan är halv sju och än är det bara jag och en kringsmygande katt vid poolen som är vakna.
|
|
|
||||
|
||||
|
Vi går och lägger oss sent.... så före 09.00 brukar inte mycket hända.
Däremot så har det hänt att vi vaknat av riktigt underbara åskoväder. Då är det svårt att inte ta sig ut på balkongen för att beskåda scenerierna, även om klockan är 06-07. ![]() //Conny
|
|
|
|||
|
|||
|
Vad roligt, Conny, att det finns fler "åsk-nördar" än jag!!
![]() Ett åskväder i Grekland är på något vis så mycket mer magnifikt än i Sverige, större kraft helt enkelt. När jag får "gåvan" att uppleva Zeus eget väder i Grekland spelar tiden ingen roll, tidig morgon, middag, kväll eller sen natt ..... jag sitter på balkongen och bara njuter av de stora krafterna! Kanske är det lite "skräck"blandad förtjusning, ett åskväder med tillhörande regn kan ställa till det en hel del! Förutsätter förstårs en balkong med tak (eller möjligen ett rejält paraply/parasoll) ...... Catlady 🐈,
Senast redigerad av Catlady den 2025-10-23 klockan 20:33. |
|
|
||||
|
||||
|
Hur många gånger har jag inte sett soluppgången i Paleochora på Kreta!
Solen går upp runt sjutiden, så det är lätt att inte missa den, då är det nästan förmiddag! Solen går upp mitt framför min studio hos Haris. Man blir aldrig mätt! 15 år med 30 mornar har jag sett soluppgången. Plus ett antal till. Nu slank det med en bild som inte har med Grekland att göra. Utanför vår stuga på Norrbyskär en augustimorgon vid 4-tiden på morgonen. Minner om min lyckliga tid där i närmare 70 år. Birgitta |
|
|
||||
|
||||
|
Den soluppgången i Paleochora vill jag ju uppleva. Och vilken fin bild från Norrbyskär. Fint minne för dig!
/ Anne
|
|
|
||||
|
||||
|
Oj så vackra bilder Birgitta!
Masse |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
/ Anne
|
|
|
||||
|
||||
|
Hej Alala
Bilden är tagen från fina Vergina Hotell 💙 i Pigadia, Karpathos Ser att den är tagen för sex år sen exakt 06:30, jösses så läge sen...
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|