![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hoppas på snabb läkning för armen alala
Det är bokat och klart! Blir roadtrip i år igen med skillnaden att istället för bila över balkan ska jag prova ta färjan från Venedig till Patra, blir några dagar själv (lite dålig sync med färjedagarna) och så kommer frugan ner med flyg till Aten, sen blir det östra Peleponessos, Kalamata och upp via Nafpaktos till Ioguminitsa, färja till Bari och hem vidare roadtrip med lite stopp i Alperna och Tyskland, 4 veckor för frugan och nästan 5 för mig varav 3 (3.5) i Grekland
|
|
|
||||
|
||||
|
Vilken spännande resa Mahava!
// KR |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Vilken intressant resa du har planerat, du tycks vara pigg på att köra. Lycka till! / Anne
|
|
|
|||
|
|||
|
Här är det precis färskt bokat och vi åker tillbaka till kära Plomari på Lesbos i början av juni. Vi ska bo i lägenhet mitt i stan, nyrenoverat och väldigt nytt litet pensionat med endast 6 lägenheter. Balkong eller markterass vet vi ännu inte men utsikt trots allt och det vid någon form av bakgård och ett antal väldigt ålderdigna hus och gårdar. Kan bli ett udda boende men spännande.
/ Hasse |
|
|
|||
|
|||
|
Hasse: just sådana boenden kan, och blir oftast, väldigt bra! De ligger ju ofta mitt i "grekisk vardag" och där är det så härligt att befinna sig!!
Minns ett tre veckors boende i Rethymnon, i en två-rums lägenhet, mitt bland de "vanliga kretensarna"! Så himla mysigt, efter bara en vecka hade vi hälsat på och pratat med i stort sett hela kvarteret och när vi skulle resa hem blev det "kramkalas"! Det är ett härligt minne av så trevliga människor ![]() Lyckost, tror det blir jättebra!! Och Lesbos och Plomari är ju så fint......är avis ![]() Catlady 🐈
Senast redigerad av Catlady den igår klockan 20:56. |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|