Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2026-05-06, 22:37
piam piam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 480
Standard Sv: Viktminskning

Vilket bra packningstips!
Det ska jag ta med mig…

Pia
Svara med citat
  #2  
Gammal 2026-05-07, 09:02
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 385
Standard Sv: Viktminskning

Ja, alla sätt är ju bra förutom de dåliga
Svara med citat
  #3  
Gammal 2026-05-10, 18:54
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 965
Standard Sv: Viktminskning

Något vi alltid gör är skriva en packlista, och sen när vi packar upp efter resa skriver vi upp allt som inte blev använt vi har minskat vår packning en hel del genom åren
Svara med citat
  #4  
Gammal 2026-05-20, 15:33
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 551
Standard Sv: Viktminskning

Hemma använder jag nattlinne i bomull. Men med tanke på vikt och grekisk värme packade jag ner ett tunt slinkigt svart nattlinne med smala axelband och spetskant vid bysten eller där bysten en gång befunnit sig - en definitionsfråga.

Första natten här på Tilos
Jag drog på mig det svala slinkiga nattlinnet som plötsligt utan förvarning nu satt som ett ålskinn på kroppen, dessutom bakfram. Släppte ner de smala axelbanden och försökte vrida nattlinnet som stretade emot. Efter ytterligare några försök gav jag upp och krängde av mig ålskinnet. Det var då jag upptäckte att det inte var något nattlinne utan en gammal underklänning, utan spets.
En stund senare kröp jag ner i sängen omfamnad av min mans Medelhavsblå bomulls t-skirt modell x-large.

Senast redigerad av sjöborren den 2026-05-20 klockan 15:39.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT