![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Kefalonia är den ö som jag har besökt mest av alla öar (och fastlandsplatser).
Vyn där bilden är tagen är en av de mest famtastiska som jag har sett i Grekland! Jag har kört ner till stranden med både vespa och bil. Första resan ner med bil var fruktansvärd! Jag stannade 3ggr och mina ben var som gelé. I de värsta kurvorna längre ned blev jag dessutom omkörd av en fransman som oxå tutade på mig! Det var max 1 dm mellan bilarna. Lika lite till stupet resp till bergsväggen på hans sida! Väl nere så gick jag och hämtade honom till vår bil med vår 2-åring i baksätet. Efter en utkällning så sträckte han skamset fram handen och bad om ursäkt.... Det var inte dåligt.Jag lider av en brutal höjdskräck men jag grejade det! Uppåt är det mycket enklare att köra! Vespa är allra enklast. Jag tror att markkontakten hjälper till. Badet är i alla fall ljuvligt. Inte om det blåser mycket. En gång så gick det inte att bada. Ingen badade. Det var då förenat med livsfara. Men då kande man stå i vattenbrynet och låta sig sköljas/duschas av vattnet som sköljde över en. Det blev ett ståbad på strand! //Conny
|
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|