![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Jag har bott två år på Cactus o har aldrig haft en dålig madrass där o sova på o fem år på City Center o aldrig haft en dålig madrass o sova på o båda hotellen finns på Rhodos...
Angående väskor på flyget så har olika flygbolag olika regler gällande handbagaget storlek o hur mycket det får väga.. Tänker er om alla skulle plocka ombord sina väskor o lägga ovanför där du sitter o sen det skulle hända något då är det inte så kul o få en tungväska i huvudet..För väger handbagaget 5 kg så där uppe blir det tre gånger vikten o det skulle inte jag vilja ha mitt huvud...Man skall tänka på vad väskan väger tom för den kan väga 2 kg o då är det bara tre kilo du får ha i väskan... Resväskor är det oxå olika vikt på de olika flygbolagen vanlig resa som charterresa.. Jag förstår att man blir arg om man blir stoppad med en madrass som man vill ta med ner till sonen på Rhodos men tänk istället om alla kanska 200 resenärer skulle ha varsin madrass med sig ner till Rhodos hur mycket extra bränsle det skulle kosta o då finns det inte plats till våra resväskor... Vem är det som får betala i slutändan jo det är vi andra som åker med på samma resa....
|
|
|
||||||
|
||||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Planet måste tanka vad det drar att tranportera genomsnittspassagerarens vikt inkl max bagage plus ca 20 % som säkerhetsmarginal. Citat:
Citat:
Jag förstår egentligen inte varför jag slösade bort 15 min av mitt liv att svara på detta, men jag blir så irriterad ibland... Peter |
|
|
||||
|
||||
|
Peter, du anar inte vad det var skönt att jag inte behövde skriva vad du just har skrivit som svar till vår vän "Rodosfanast".... Fick mig ett riktigt gott skratt
Kunde jag bjuda dig på en Ouzo eller kanske något annat gott nu så skulle jag göra det på direkten! Mvh Yeasou madrassfreaken
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() rhodosfanast: du kan inte jämföra dina bekväma sängar på stora charterhotell på Rodos med mindre pensionat eller uthyrningsrum ute i ö-världen där en del andra bor. Men jag förstår att tanken var att komma till fram till att Rodos är bäst även på madrassfronten
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Hahahah DEN var skoj Ink!!
|
|
|
||||
|
||||
|
[QUOTE=Peter]Fel. Det är reglerat exakt av IFA hur stort handbagaget får vara. Måtten är sådana att handbagaget ska kunna placeras under stolen. Men de flesta flygbolag ser mellan fingrarna ang. detta. Handbagage får dock aldrig överstiga 5 Kg.
Sterling har 10 kg som max för handbagage! Camilla |
|
|
||||
|
||||
|
[quote=rhodosfanast]
Vem är det som får betala i slutändan jo det är vi andra som åker med på samma resa.... Hallå där!!! Apropå "vem får betala i slutändan"?! Tänk dig då att biljettpriset är detsamma för samtliga vuxna. Oavsett om man som jag väger drygt 50 eller om man väger drygt 100! Ingår inte passageraren plus hela bagaget i priset eller? Med eller utan madrass? Moster, nyss hemkommen från ett varmt land söderöver
Senast redigerad av Moster den 2006-05-28 klockan 18:18. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Herregud människa, Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta?Kan trösta dig med att du slipper betala för min madrass eftersom jag flyger 1:a klass och får ta med skrymmande bagage på 35 kg.
|
|
|
||||
|
||||
|
Hehe,
Personligen skulle jag älska att se 200 tålmodiga svenskar som köar för att checka in var sin madrass. Det måste bli jordens mjukaste flygning i så fall. Fast det händer väl inte på den här sidan Jysks årskongress. Bluesea |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|