![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Ska för en gångs skull stanna kvar i Sverige över sommaren. Påbörja behövlig renovering av huset och rensa upp det sista i trädgården ![]() ![]() //Zanét ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Och här är en som precis kommit tillbaka till Grekland efter en Sverigetur. Det var underbart kallt och regnade varenda dag i 19 dagar. Det kan väl bara hända i vårt vackra land... Längtar redan tillbaka och är mycket avundsjuk på er som ska tillbringa hela sommaren i Sverige. Så grilla och spela lite kubb för mig oxå! Önskar er en härlig Sverige sommar!!
|
|
|||
|
|||
![]()
VÄLKOMNA HEM säger jag till alla er som ska hit i sommar!
Det är ju inte alls konstigt att NI längtar hit, som bor i Grekland annars! Alla måste nog ha ett "Längta till - land"..och här på Kalimera är det ju oftast Grekland. Det enda som låter konstigt i mina öron skulle väl i så fall vara hur man kan längta tillbaks till 19 dagars regn! ![]() ![]() Jag längtar i alla fall till Grekland! Lissi - drygt en månad kvar. |
|
||||
|
||||
![]()
Man vill ha det man inte har!
Vi åker till Stockholm i oktober!!! dimitris Aten |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi - som växte upp i Stockholm |
|
|||
|
|||
![]()
Här är en till som hastigt och lustigt fick börja nedräkningen till avresan till Sverige den 27:e! Ska bli härligt och få avnjuta några ljusa sommarnätter.Hoppas att värmen håller i sig!
Agda |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Monica |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Agda |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Kan Du höra hur jag låter nu ![]() ![]() Lissi - som har en egen dialekt.... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Oj.... vilken blandning. Kan du fortfarande säga R?
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, jag har tungspets-R och tänk, alla tre barnen 25-32 år, som bott hela sitt liv i Kalmar, har också tungspets -R.
...fast nu får vi inte starta en " dialekttråd här! ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men men... trevlig resa till Sverige alla ni som kommer hit! Hoppas ni får uppleva lite regn och grodor och lakrits å sånt ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
[quote=Janet trevlig resa till Sverige alla ni som kommer hit! Hoppas ni får uppleva lite regn och grodor och lakrits å sånt
![]() ![]() ....och mygg!!!! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Och våra små söta fästingar... Någon som vet om de finns i Grekland också?
Fick mitt första fästingbett (vad jag vet) i förrgår, genast målade jag upp en Boreliainfektion ![]() Förstår er som bor utomlands att ni längtar "hem till Sverige" ibland. Hoppas ni får en sådan underbar sommar som bara Sverige har... Sådär "lagom" av allt. Mina två -tre första dagar i Grekland brukar jag vara lite irriterad över det där lååångsaamma tempot, efter ett par dagar i Grekland så vill jag ta med det hem. ![]() //Helén Senast redigerad av Hellen den 2006-06-16 klockan 23:35. Anledning: Tyrkfel ;-) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ruby |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|