![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Muffins!
Jag har precis kommit hem efter en vecka på Zakynthos. Detta var den enda ön som jag hittills inte varit på i den joniska övärlden. Jag ska försöka besvara dina funderingar så gott det går. Du pratar dels om Zakynthos, Skiathos och Kykladerna och jag kan meddela att jag har varit på alla dessa ställen och Kykladerna går inte att jämföra med de övriga, så är det. Zakynthos är liksom de andra joniska öarna en väldigt grön och vacker ö, men den innehåller inte särskilt mycket förutom Shipwreck Bay, enligt mig. Min personliga favorit i den joniska övärlden är helt klart Lefkas, där Porto Katsiki snor hem titeln över vackraste stranden av de platser jag varit på. Angående båtförbindelser till Kefalonia från Zakynthos så finns det dagliga turer från norra delen av Zakynthos till södra delen av Kefalonia. Det är inte särskilt långt mellan öarna och jag uppskattar restiden till kanske 60 minuter. Du skrev också och undrade om Kalamaki, jag befann mig aldrig där men enligt uppgifter ska det vara en relativt lugn by. Laganas är öns partyby nummer ett. Argassi innehåller två nattklubbar och en mängd barställen, medan Laganas har uppemot 25-30 nattklubbar och lägg därtill alla barer. Jag vågar inte uttala mig om Kalamaki, men är du ute efter håll-igång så är Laganas stället att festa på. Jämförelsevis så ligger Kykladerna i en helt egen klass, när det gäller sevärdheter och liknande, även om de joniska öarna är vackra också. Jag föreslår att du sätter dig ner och läser lite om de olika öarna, Skiathos och Zakynthos/Kefalonia, jag skulle säga Zakynthos, i och med att det är en grönare ö. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|