![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hur rullar man kläder så att de inte blir skrynkliga? Jag har en linnetunika som kanske får följa med i resväskan... Skall man rulla hårt eller löst?
Annars brukar jag ha linnen och T-shirts i bomull, kjolar i slinkigt/skrynkligt material så det syns inte om de är skrynkliga... |
|
|||
|
|||
![]()
Jag brukar rulla si så där halvlöst ändå, grejen är att man rullar och slätar till samtidigt sen kan man ju inte lasta en massa ovanpå förutom något lättare plagg kanske.
Ja, det har iaf funkat för mig utan större veck så att säga, nog kan det bli nåt men det brukar funka. //Joppan |
|
|||
|
|||
![]()
Angående din linnetunika så kan du ju lägga den slätt ovanpå allt innan du stänger väskan sen hänger du den i badrummet och tar en varm dusch som Inkfish gjorde, inte så dum idé
//Joppan (igen) |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror jag skall testa att rulla några plagg, och sedan hänga i fuktigt badrum, kanske funkar det...?
|
|
||||
|
||||
![]()
Gita: jag gör som Joppan - rullar halvlöst. Sen packar man rullarna ganska löst i plastkassar, typ fyra rullar i varje - det funkar bäst om det inte är alltför trångt i packningen.
Jag var förvånad över hur bra alla linnegrejerna klarade sig. De nyköpta byxorna hade t o m kvar de prydliga pressvecken när de hängt ut sig i det fuktiga badrummet. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|